Back to the good old days

Hmmm, Nya Zeeland. En dröm för många, ett land som 2007 införde ett förbud mot barnaga, ett av endast 24 länder i världen som har detta förbud. I Sverige "firar" förbudet 30 år i år.
Men nu är det dags för Nya Zeeländarna att rösta om ifall lagen ska vara kvar, och opinionsundersökningarna säger att 83 procent vill ta bort lagen mot barnaga... 83 procent?! Kan någon nypa mig? Snälla??? Jag tycker det är självklart att man inte ska slå sitt barn, lika lite som man ska slå någon annan, men mer än varannan, bra mycket mer än varannan Nya Zeeländare anser tydligen att det är helt ok?! Det är sjukt att ett land som är så "utvecklat" kan vilja bevara sådana, tyrranniska, stenåldersmetoder. Barn lyssnar nte bättre för att de får stryk, finns så många uppfostringsmetoder som är så mycket bättre...

Jag blev i alla fall bestört när jag läste detta, att man ens kan godkänna en folkomröstning om en sådan fråga...


Tänk på vad det är ni skriver i kommentaren.
Alla rena Bloglovin'-förfrågningar och reklam-kommentarer tas bort, och alla trakasserier/kränkningar o.dyl polisanmäls (tänk på att även anonyma kommentarer har en ip-adress)

Dubbelkolla gärna er eventuella hemside-adress och att ni inte publicerar anonymt (om det inte är det ni vill göra)
Kommentarer

Lämna en kommentar till inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Vad har du att säga?:

Trackback



RSS 2.0