Är jag verkligen gravid??

När man surfar runt på nätet och läser om allas "krämpor" och hur deras kroppar förändras osv under graviditeten börjar jag ibland fundera på om jag verkligen är gravid.
Jag har inte känt av någon foglossning alls, vilket tydligen ska vara ganska vanligt så här pass långt in i graviditeten
Jag vaknar sällan på nätterna och behöver gå på toa, har hänt några få gånger men andra verkar få springa konstant.
Jag har inte börjat samla på mig massor av vätska i kroppen, förlovningsringen sitter lika löst som innan
Jag har inte råkat ut för någon kramp i vader och liknande
Brösten har inte växt något märkbart
Jag har inte gått upp de 5-7 kg som brukar vara normalt så här långt in i graviditeten
Jag har väldigt lite gravidmage jämfört med så många andra.

Jag vet att det är väldigt individuellt men ingenting. Ibland börjar jag ju fundera men då sparkar det till i magen igen som en slags påminnelse. Men nej, jag tänker inte klaga på att ha en lätt graviditet, det känns väldigt skönt och underlättar ju för mig om jag kan lyckas få något extrajobb också, har jag inga problem hittills så klarar jag kanske av mer än en del andra i min sits skulle göra...
Just nu har jag väl egentligen bara några tydliga tecken på att vara gravid, dels en mage som synbart rör på sig då och då och där det fladdrar runt en liten goding stor del av tiden. Bildbeviset från ultraljudet för 8 veckor sedan. Lite rundare mage än normalt och utebliven mens. Nej, nu ska jag lägga mig ner en stund och njuta av när bebis tränar upp sina muskler där inne.


Tänk på vad det är ni skriver i kommentaren.
Alla rena Bloglovin'-förfrågningar och reklam-kommentarer tas bort, och alla trakasserier/kränkningar o.dyl polisanmäls (tänk på att även anonyma kommentarer har en ip-adress)

Dubbelkolla gärna er eventuella hemside-adress och att ni inte publicerar anonymt (om det inte är det ni vill göra)
Kommentarer
Skrivet av: Catarina

Det är bara att gratulera.

Jag är då glad för varje krämpa jag slipper. Men jag fick helt plötsligt svullna ben och framför allt vader, vilket jag hoppas berodde på värmen och att det nu ska gå över.



Kul att du börjat känna lill*n röra sig. Det känns så häftigt att det verkligen är någon där inne eller hur?

2009-08-31 @ 17:16:45
Blogg/hemsida: http://ninna77.blogspot.com
Skrivet av: X

Oj! Vad skönt för dig. För mig är nästan allt tvärtom, och ändå har jag inte kommit så långt i graviditeten.

Jag har redan börjat känna av foglossningen när jag sitter, står i en viss position en längre stund...

Har gått på toa minst 10 gånger idag (helt utan att överdriva!) och jag vaknar även på nätterna och behöver gå på toa, minst en gång om natten iaf...

Jag har fått ganska ont i fötterna vissa dagar och får då lite svårt att gå...

Brösten har vuxit nästan två storlekar...

Magen har precis börjat växa, så det är inget att tala om hehe.

Har inte gått upp nånting. Jag gick ner ca 3 kg när jag blev gravid, och inte förrän nu har dom 3 kilona kommit tillbaka, vilket jag är glad för =)



Jag vet att du inte frågade, så förlåt om jag var jobbig. Tycker bara att det är så intressant med hur olika allas graviditeter är =P



Kram på dej!

2009-08-31 @ 20:44:05
Blogg/hemsida: http://egologi.blogg.se/
Skrivet av: Filippa - blivande mamma

Skönt för dig! :) Har bara ett av syptomen du skriver och det är att jag behöver kissa massa, båda på dagen och på natten! kram

2009-09-01 @ 10:15:57
Blogg/hemsida: http://fillies.blogg.se/
Skrivet av: Filippa - blivande mamma

Nej det är klart, men man ska nog samtidigt vara glad! Det kommer säkert när man minst anar det! kram

2009-09-01 @ 10:19:11
Blogg/hemsida: http://fillies.blogg.se/
Skrivet av: Sofia - 19 & Gravid

Hej! Mysig blogg du har! Alltid kul att läsa om andra som också är gravida =) Som sagt, var glad över att du inte har några krämpor, vem vet, de kanske kommer? Alla graviditeter är så individuella, du kanske mår prima hela vägen till målgång =)

2009-09-01 @ 10:19:14
Blogg/hemsida: http://sofiahivall.blogg.se/
Skrivet av: unique

Hahaha... Gravid är du nog allt. Vad skönt att du sluppit foglossningar och annan skit. Jag känner heller inte något och är 22+4.



Vilken fin liten julklapp ni kommer få =)

2009-09-01 @ 14:27:46
Blogg/hemsida: http://saratilling.devote.se
Skrivet av: Angelica

Jag är i vecka 34 och har inte heller så stor mage, bröst och inte fått foglossning. eller andra kramper.. än.. haha så jag förstår vad du menar med det du skriver men det är väl bara att tacka och ta emot =)



MVH

Angelica

2009-09-01 @ 19:46:36
Skrivet av: Jenny

Ja du ska vara glad för att du inte har fått nå besvär, jag har foglossning och det gör ont kan jag lova. Men jag har tur som ändå kan röra på mig rätt så bra. Vätska i ben och fötter, kramp i vaderna får jag på nätterna och måste springa på toa stup i kvarten.



men alla sparkar och rörelser i magen är underbart att känna och det väger upp alla besvär (=

2009-09-24 @ 15:42:16
Blogg/hemsida: http://eualia.blogg.se/

Lämna en kommentar till inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Vad har du att säga?:

Trackback



RSS 2.0