Så trött på skiten

Är så trött på min vikt nu, det har stått stilla sedan ca 3 veckor efter förlossningen och jag vill ner 20-25 kg till innan nästa vår. Jag vet att jag bara ska behöva ta tag i det, börja äta lite mindre portioner och slopa läsk och chips (godis och glass är faktiskt inga direkta problem nu längre) samt röra mer på mig. Fast jag går ju nästan varje gång jag ska någonstans, i alla fall när det är här i samhället så motion får jag ju mer än normalt åtminstone.
Sedan är jag en sådan som inte kan stryka det jag tycker är gott helt och hållet, så nu har jag bestämt att från och med nu så är läsk och chips tillåtet att inhandla en gång i veckan, fredagar. Då är det 1,5 l läsk och en chipspåse, allt annat är förbjudet område, då kanske det blir lite lättare att hålla sig borta resten av veckorna åtminstone.
Så, idag får jag unna mig en påse chips och en läsk...


Tänk på vad det är ni skriver i kommentaren.
Alla rena Bloglovin'-förfrågningar och reklam-kommentarer tas bort, och alla trakasserier/kränkningar o.dyl polisanmäls (tänk på att även anonyma kommentarer har en ip-adress)

Dubbelkolla gärna er eventuella hemside-adress och att ni inte publicerar anonymt (om det inte är det ni vill göra)
Kommentarer
Skrivet av: Sofie

ett tips är pepsi max, lika gott men inga kalorier alls jämnfört med de 750kcal i en vanlig pepsi 1,5 liter!



Kram!

2011-09-09 @ 14:48:22
Skrivet av: Anna

Mitt bästa tips är att gå en sväng varje dag på minst 45-60 min. Byt om till träningskläder innan för man ska gå så snabbt att du är svettig när du kommer hem igen! Finns ingen motionsform som är så enkel att göra om dagarna plus att det är helt gratis!



Gick upp ca 20 kg med Lowa och tappa allt på mindre än två månader och nu har jag gått ner 5-6 kg till. Självklart har alla olika lätt/svårt att gå ner i vikt (jag hade turen att gå ner lätt) men om man verkligen vill och har mål att nå går det bara man bestämmer sig! Hoppas du når dit du vill! :)

2011-09-09 @ 20:05:01
Blogg/hemsida: http://Lowaochjag.blogspot.com
Skrivet av: Annelie

Hej! Fin blogg :)

Jag kämpar också med mammakilona och god mat kan man ju inte vara utan. Däremot så tycker jag att man mindre sugen på onyttigt ju mer man går ner :)

2011-09-11 @ 20:28:28
Blogg/hemsida: http://aky.se
Skrivet av: Sandra

Hej, Jätte mysig blogg du har!

Visst är det svårt att slopa gravidkilona, Jag kämpar som bara den ! :D..

Vart i skaraborg bor du ? :)..

2011-09-14 @ 08:53:10
Blogg/hemsida: http://mammatillnelly.blogg.se/

Lämna en kommentar till inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Vad har du att säga?:

Trackback



RSS 2.0