Inte våran helg :(

I fredags när jag stod och bakade tog Tess tillfället i akt och lyckades öppna ytterdörren och sticka, tvärs över stora vägen hade ungen vandrat och fångats upp av en av sina dagisfröknar som hade vägarna förbi, fy fan vilken panik! Allt gick ju bra men aldrig att ytterdörren får vara olåst i framtiden.
Gårdagen löpte utan några incidenter men så nu ikväll så sprang Tess i badrummet och halkade, föll baklänges och slog bakhuvudet i golvet så hon svimmade av. Först skrek hon, sedan svimmade hon av lite men när jag lyfte upp henne började hon skrika igen, dock inte som hon brukar skrika och strax därpå så svimmade hon i min famn igen. Jag såg ögonen rulla baåkt och hur huvudet föll bakåt på henne. Det var inte mer än 10-15 sekunder som hon var okontaktbar men vilken panik! Ringde 112 som ville skicka ut en ambulans och kolla upp henne, då skrek hon rejält vilket de tyckte var bra och direkt efter det var hon fullständigt normal igen. Så vi fick vänta en stund på ambulansen och under den tiden så var Tess precis som vanligt, om än lite kinkigare när hon snubblade eller dyl. Efter att ambulanspersonalen tittat på henne och pratat med mig en stund så ringde de till sjukhuset och fick klartecken att lämna oss kvar här hemma om jag ville det, under förutsättning att jag ringer så fort det blir minsta negativ förändring. Skulle hon spy, visa tecken på huvudvärk eller bli svår att väcka sedan så ska jag ringa så får vi åka in...

Aldrig har jag behövt ringa 112 tidigare och jag hoppas innerligt att jag aldrig behöver göra det igen, fy fan vilken panik jag fick. Kände efteråt att jag hade kramp i halsen och lungorna, som att jag inte andats ordentligt under tiden. Min prinsessa ♥
Jaja, blir till att sätta väckning några gånger under natten för att kolla till henne, så hon reagerar och andas normalt.


Tänk på vad det är ni skriver i kommentaren.
Alla rena Bloglovin'-förfrågningar och reklam-kommentarer tas bort, och alla trakasserier/kränkningar o.dyl polisanmäls (tänk på att även anonyma kommentarer har en ip-adress)

Dubbelkolla gärna er eventuella hemside-adress och att ni inte publicerar anonymt (om det inte är det ni vill göra)
Kommentarer
Skrivet av: ENDENISE - Mamma till 2 i December

sv: TACK :D

2011-09-05 @ 14:24:00
Blogg/hemsida: http://endenise.se
Skrivet av: carolina

Fy vad läskigt med rymningen!



SVar:Hehe, ja oftast är det ju dom som mumsat upp allt.

2011-09-06 @ 10:14:38
Blogg/hemsida: http://acarolinas.blogg.se/

Lämna en kommentar till inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Vad har du att säga?:

Trackback



RSS 2.0