Flaskbarn nr 2

Nu har jag gett upp, för andra gången. Blir flaskbarn av Ellinor också nu, det funkar inte att hålla på som jag behöver göra med amningen (amma varannan timme ca för att hon ska gå med på att ta bröstet alls), speciellt inte när jag ska flyttpacka och ta hand om båda barnen själv. Jag har verkligen försökt denna gången, tagit till den hjälp jag kunnat (bvc, hjälpmamma via Amningshjälpen och amningsmottagningen på BB), ammat, pumpat och haft mig men när hon inte vill så kan jag inte göra så mycket mer känns det som. Kom åtminstone lite mer än halvvägs denna gången, hoppas bara att detta beslutet är det bästa för henne och att hon nu går upp ordentligt i vikt i fortsättningen. Märker dock skillnad redan på henne sedan jag började ge ersättning, dels känner jag skillnad i vikten (inbillar mig åtminstone att jag gör det) och dels börjar vi komma in i normala gängor när det gäller kissblöjorna. Hon är ännu nöjdare och gladare än innan.

Och åter igen känns det som att jag kan sluta amma pang bom, fullständigt onormalt. Har inte ammat på hela dgen, visst är brösten lite lite ömma men inte alls sprängfyllda som de borde kännas. Slipper helt klart ta till mediciner för att stoppa produktionen


Tänk på vad det är ni skriver i kommentaren.
Alla rena Bloglovin'-förfrågningar och reklam-kommentarer tas bort, och alla trakasserier/kränkningar o.dyl polisanmäls (tänk på att även anonyma kommentarer har en ip-adress)

Dubbelkolla gärna er eventuella hemside-adress och att ni inte publicerar anonymt (om det inte är det ni vill göra)
Kommentarer
Skrivet av: cajsa

Det finns alltså mediciner för att mjölken ska sluta att rinna till? Bönade och bad om att få något som skulle stoppa min sist jag hade mjölkstockning men då sa dom att det ite finns ngt utan jag får trappa ner på det själv..

2011-09-22 @ 12:13:12
Skrivet av: Louise - Mamma till Wilde och Totte

Svar: aha okej, får prova det. Men även fast de inte kommer nån mjölk då eller? För pumpar jag eller ammar så tätt skulle de förmodligen inte komma många droppar.

2011-09-23 @ 12:41:20
Blogg/hemsida: http://Louisevestin.blogspot.com
Skrivet av: Louise - Mamma till Wilde och Totte

Svar: aha okej tack för tipsen, jag ska prova det! :)

2011-09-23 @ 22:15:39
Blogg/hemsida: http://Louisevestin.blogspot.com

Lämna en kommentar till inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Vad har du att säga?:

Trackback



RSS 2.0