Ny vecka, nya tag

Så var det måndag igen, inte för att det är så stor skillnad mot andra dagar men det innebär att ännu en vecka är avklara åtminstone, snart får jag ha min stora älskling här hemma ett tag igen.
Tess är på dagis, ska gå iväg och hämta henne om ca 40 minuter, och jag har varit iväg och fixat bromsen på bilen så vi kan ombesiktiga den på fredag. Nu ska det inte vara något fel på den, förutom att den inte gått igenom besiktningen och därmed har körförbud tills det är avklarat. Rosten är åtgärdad och bromsen ska vara fixad som sagt... Utöver det känns det som att jag inte hunnit med så jättemycket, diskmaskinen är igång och jag har rotat fram både antennkabeln och lådan med babysängkläderna o.dyl.

Tänker nog ta med mig all pant när jag går till dagis sedan, bli av med den och handla lite till ikväll och så jag själv har någon frukost hemma i morgonbitti.
Har varit halvt däckad hela helgen efter magsjukan, trötthetsattacker konstant och igår sov jag 2 timmar mitt på dagen när Tess sov sin middagslur (en snäll tjej som sov 3 timmar igår faktiskt). Dessutom verkar mitt illamående ha kommit tillbaka, inte sjukdomsrelaterat utan snarare graviditetsillamående vilket jag ju gärna hade sluppit även de sista veckorna... Det börjar bli bökigt att hitta en bra sovställning numera, på rygg funkar ofta bäst, men så kommer en illamåendevåg och man måste slänga sig över på sida för att det ska försvinna, dock måste man lyckas välja rätt sida numera för det är oftast bara ena sidan som funkar att ligga på för att det ska gå över. Det är tur att foglossningen inte känns av längre så jag är hyfsat snabb på de rörelserna

Nej, nu ska jag leta pantflaskor, packa ner ett par mamamshorts som jag köpte på tradera men som tyvärr var för små och som jag nu sålt vidare och sedan börja vandra mot dagis


Tänk på vad det är ni skriver i kommentaren.
Alla rena Bloglovin'-förfrågningar och reklam-kommentarer tas bort, och alla trakasserier/kränkningar o.dyl polisanmäls (tänk på att även anonyma kommentarer har en ip-adress)

Dubbelkolla gärna er eventuella hemside-adress och att ni inte publicerar anonymt (om det inte är det ni vill göra)
Kommentarer

Lämna en kommentar till inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Vad har du att säga?:

Trackback



RSS 2.0