Mer om min oro

Jag har som sagt börjat "oroa" mig över att Knyttet kommer vara stor. Tess var ju över medel med sina 4090 g och min uppfattning är att andra barnet ofta är större än första. Utöver det är magen större denna gången och det känns verkligen som att hela magen är full med bebis, något jag aldrig upplevde med Tess.
Jag är dock inte orolig för att föda ett stort barn, det har jag ju gjort innan och jag tror mig ha ett ganska rymligt bäcken så att h*n ska fastna eller liknande är jag inte så rädd för men det känns inte som att det är så jättenyttigt för barnet att väga 5 kg vid födseln kanske... Och så är jag ju en sådan som vill ha en nyfödd, inte en 3 månaders-bebis från start.
Den enda respons jag egentligen fick förutom det mycket sena tillväxtultraljudet var att om det skulle visa på att Knyttet väger ca 4500 vid bf så låter de mig väl inte gå över 2 veckor, nej det får man fasen hoppas att de inte gör. Men vad de skulle göra om det då visar sig att Knyttet väger närmare 5 kg redan innan bf, vad fasen ska de göra då? Då har det ju redan förlorat sitt syfte för mig.
Kan inte låta bli att tänka på det avsnittet av En Unge I Minuten där en var inne för igångsättning i v.37+2 och ut kom en kloss på närmare 4500 g, vart fan hade det landat om hon gått tiden ut? Barnen lägger ju på sig ca 150-200 g/vecka i slutet så 3 veckor till för hennes del hade ju kunnat resultera i nästan 5,5 kg bebis istället.
Känner mig väldigt besviken på det bemötande jag fick, vet inte om jag ska ringa till bm-mottagningen här igen imorgon bitti och höra med dem, 3 dagar innan bf känns helt värdelöst på något sätt, det är ju nu jag mår dåligt och inte klarar att göra allt det jag vill kunna göra egentligen för Tess eftersom oron tar upp för mycket energi


Tänk på vad det är ni skriver i kommentaren.
Alla rena Bloglovin'-förfrågningar och reklam-kommentarer tas bort, och alla trakasserier/kränkningar o.dyl polisanmäls (tänk på att även anonyma kommentarer har en ip-adress)

Dubbelkolla gärna er eventuella hemside-adress och att ni inte publicerar anonymt (om det inte är det ni vill göra)
Kommentarer
Skrivet av: cajsa

Du kan inte be om att få ett tidigare tillväxt-ul? Vi ska in i v.38 för viktuppskatta våran bebis så vi vet om det blir en dunderklump som Hugo eller om det blir en mindre.

2011-05-26 @ 13:09:23
Skrivet av: Mia

Sofie vägde 4720 när hon föddes, men dom är små o gosiga ändå/ Kram

2011-05-26 @ 17:01:10
Skrivet av: amanda

elias vägde ju 4900 så jag var också lite orolig (trots att det gick superbra med honom) men bm sa att det visar +/- 500 g på UL så det är inte så stor hjälp ändå tydligen! Går ju lättare andra gången också, så det kommer nog gå bra :)

2011-05-27 @ 18:29:37

Lämna en kommentar till inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Vad har du att säga?:

Trackback



RSS 2.0