Det tog bara lite mer än 1 vecka

Nu har jag åtminstone fått svar från tradera-säljaren och mina kläder ska vara skickade. Förklaring till uteblivna kommunikationen och leveransen: Semester med familjen
Herregud! Om man säljer något på Tradera och ska åka iväg med familjen precis efter avslutad auktion (så pass tätt inpå att man hinner skicka betalningsuppgifter men inte hinner skicka varan) så meddelar man väl köparen om det? Kan man inte bara skriva det i mailet med betalningsuppgifterna "kommer vara bortrest på semester tom xx maj, leveransen kommer därför bli försenad" och på så sätt kunna undvika att få ett negativt omdöme och en väldigt uppretad köpare? Nej, vi lägger ut en auktion som slutar så till att vi inte hinner skicka varan, hur snabbt köparen än betalar och sedan skiter vi i det tills vi kommer hem igen...
Det negativa omdömet är garanterat från mitt håll ändå, den enda förklaring jag hade accepterat hade nog varit dödsfall i familjen, sjukhusvistelse elelr akut sjukdom. Semesterresa kan jag inte godta som en anledning till en sådan försening utan någon kommunikation


Tänk på vad det är ni skriver i kommentaren.
Alla rena Bloglovin'-förfrågningar och reklam-kommentarer tas bort, och alla trakasserier/kränkningar o.dyl polisanmäls (tänk på att även anonyma kommentarer har en ip-adress)

Dubbelkolla gärna er eventuella hemside-adress och att ni inte publicerar anonymt (om det inte är det ni vill göra)
Kommentarer

Lämna en kommentar till inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Vad har du att säga?:

Trackback



RSS 2.0