Billös

Nu har jag fått tummen ur och lämnat in bilen på reparation, kommer svida i den icke-existerande plånboken helt klart men inte så illa som jag befarat och dessutom får vi mer fixat än vi behöver.

Fick ju en 2a pga en rostig sidobalk på besiktningen som måste åtgärdas innan torsdag nästa vecka då sista dagen för ombesiktning är om vi ska slippa körförbud. Snacka om att jag dragit mig för att kolla upp det men nu har jag äntligen gjort det. Dessutom har bilen synlig rost i främre nederkanten (utåt) vid båda de bakre hjulhusen, ser inte så roligt ut och får säkert några att inte ens bemöda sig med att vilja kika på bilen, inget som påverkar den i dagsläget men det ser ju som sagt trist ut med massa synlig rost.
När jag hade hämtat Tess på dagis förut så åkte jag iaf ut till en svetsare i utkanten av vår lilla håla så han fick ta sig en kik och fick som svar att 2500-3000 så fixar han rostskadan på sidobalken samt byter ut de rostiga bitarna vid båda hjulhusen åt oss, och han hade fått ett återbud imorgon så han hade tid att ta sig an bilen då. På fredag förmiddag ska jag alltså kunna hämta en nyfixad bil utan massa rost. Borde kunna öka chanserna till en försäljning rejält, om inte annat känns det ju mycket roligare att åka runt i en "rostfri" bil.


Tänk på vad det är ni skriver i kommentaren.
Alla rena Bloglovin'-förfrågningar och reklam-kommentarer tas bort, och alla trakasserier/kränkningar o.dyl polisanmäls (tänk på att även anonyma kommentarer har en ip-adress)

Dubbelkolla gärna er eventuella hemside-adress och att ni inte publicerar anonymt (om det inte är det ni vill göra)
Kommentarer

Lämna en kommentar till inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Vad har du att säga?:

Trackback



RSS 2.0