Lugnt i bloggen

Det har varit lugnt här ett tag nu, dels har jag varit på Gotland under helgen (bilder kommer) och så är jag och Tess ensamma hemma denna veckan eftersom Jimmy är uppe i Stockholm igen. Vi sitter mest och väntar på besked om huruvida han får jobbet eller inte, om han får det så är det lägenhetsvisningar för hans del i början av nästa vecka i Fisksätra, två mer eller mindre identiska lägenheter, frågan är bara om någon av dem är tillräckligt fräsch för att det ska kännas bra och helst vill vi ju ha badkar också. Vore helt underbart att få badkar precis innan förlossningen så man har det att lägga sig i och försöka koppla av genom latentfasen, dusch är ingen riktig höjdare får jag ju påstå, och badkar vore helt underbart för Tess.
"Tyvärr" är det bara 3or (vi har ju en 4a nu) men ytmässigt är de bara drygt 2 kvm mindre än denna och då känns det som att det inte vore det minsta svårt att låta barnen dela rum när Knyttet väl ska flytta ut från vårat sovrum. Jag ahr redan instruerat Jimmy att kolla om det finns badkar och plats för tvättmaskin, för egen tvättmaskin SKA vi ha sedan, speciellt om man bor i ett hus med så pass många lägenheter som det blir då och med två småbarn känns det inte realistiskt att inte ha en egen maskin i lägenheten.

Jag var dessutom med om en något "udda" upplevelse förut, vårt samhälle är ju ganska litet och vi ahr nog bara deltidsbrandmän mig veteligen, jag lyckades i allafall gå förbi brandstationen precis när de kom farandes för en utryckning i sina privata bilar, den ena kom som en biltjuv i fullfart bakifrån och svängde in strax framför oss, precis efter kom en annan som svängde in precis bakom oss och sedan ställde sig på bromsen så det stank efteråt, ändå lyckades han precis stanna innan bilen skulle ha dykt in i en stor snödriva... Det är först då man inser hur snabbt de måste släppa allt de har för händerna och rusa iväg om larmet går, när man nästan blir överkörd av dem.


Tänk på vad det är ni skriver i kommentaren.
Alla rena Bloglovin'-förfrågningar och reklam-kommentarer tas bort, och alla trakasserier/kränkningar o.dyl polisanmäls (tänk på att även anonyma kommentarer har en ip-adress)

Dubbelkolla gärna er eventuella hemside-adress och att ni inte publicerar anonymt (om det inte är det ni vill göra)
Kommentarer

Lämna en kommentar till inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Vad har du att säga?:

Trackback



RSS 2.0