Vad f*n är fel på mina grannar??

Vi är typ 12 lägenheter som delar på tvättstugan, merparten av dessa verkar inte ha lärt sig att det är normalt att ta bort det förbannade luddet ur torktumlaren efter sig för att nästa som ska tvätta ska slippa stå med deras "skit". Dessutom verkar det huvudsakligen vara de som har tonvis med hund och katthår i sina kläder som är sämst på det.
Vi har under veckan fått en ny torktumlare, så efterlängtad, och självklart var den redan FULLPROPPAD med hund- och katthår. Skitkul att få ställa sig med grannens skit för att kunna torktumla våra nya fina handdukar, helt oanvända och redan fulla med hund- och katthår? Vi som varken har hund eller katt.
Det blir till att skriva ytterligare en lapp om att de ska tömma luddfiltret efter sig, jäkla patrask!


Jag kan tillägga att jag ALLTID kollar innan jag slänger in min tvätt men jag ska inte behöva göra det, jag ska inte behöva rensa andras ludd innan jag kan köra igång med mitt. Har man dessutom hund och katt såska man vara ännu mer noggrann med att göra rent, tänk om den stackare som kommer efter är allergisk!
Kanske formulerade mig konstigt men jag vill alltså inte behöva göra andras jobb för att slippa få mina kläder, lakan och handdukar fulla med andras hundars och katters päls. Jag själv rensar ALLTID filtret efter mig, ingen annan ska behöva stå och ta bort mitt ludd
Den gamla torktumlaren samlade extra mycket skit och det var ofta jag fick stå i 15 minuter för att få bort allt ludd och all päls, hund- och katthår har annars en förmåga att snabbt (om man inte rensar efter varje runda med torktumlaren) sätta sig på mycket svåråtkomliga ställen och öka risken för att maskinen blir överhettad eller dyl.


Tänk på vad det är ni skriver i kommentaren.
Alla rena Bloglovin'-förfrågningar och reklam-kommentarer tas bort, och alla trakasserier/kränkningar o.dyl polisanmäls (tänk på att även anonyma kommentarer har en ip-adress)

Dubbelkolla gärna er eventuella hemside-adress och att ni inte publicerar anonymt (om det inte är det ni vill göra)
Kommentarer
Skrivet av: Sandra - Gravid i vecka 19

Gud vad störande, det var samma för oss när vi bodde i Luleå. Man längtade efter sina nytvättade sängkläder t ex med istället var dom full i damm som man fick stå och plocka bort för hand innan man kunde bädda sängen, riktigt störande.

Nu har vi däremot ingen torktumlare över huvudtaget i vår tvättstuga, så vi kan inte drabbas av det där, men att vara utan torktumlare är ingen höjdare heller. Vi fick ju både tvättmaskin och torktumlare i julklapp men det verkar dröja år innan min pappa tar sig tid och kommer hit med dom..

2011-01-22 @ 13:44:31
Blogg/hemsida: http://ettplussett.blogg.se/
Skrivet av: S

Jag trodde att alla som bor i lägenhet hade lärt sig att kolla filtret även INNAN de stoppar in sina nytvättade kläder eller handdukar? Jag har haft det som rutin sedan första gången jag kom i kontakt med en torktumlare i alla fall. För visst är det som du skriver. Folk är inte särskilt duktiga på att städa upp efter sig. Särskilt inte i gemensamma utrymmen...

2011-01-22 @ 15:02:08
Skrivet av: Susse

Ja, du vad ska man säga? Där jag bor får man vara glad om filtret och tvättmedelsfacken är rengjorda en gång på 10. Och ja, det är för jävligt. Inte speciellt roligt att städa upp andra folks skit. Frågan är vad man ska (kan) göra åt det?

2011-04-11 @ 01:41:40

Lämna en kommentar till inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Vad har du att säga?:

Trackback



RSS 2.0