Fortsatta vagnsfunderingar

Jag är ju lite kinkig med hur jag vill ha vagnen, jag vill kunna ha Tess framåtvänd medan jag har liggdelen vänd mot mig så jag kan ha ögonkontakt med Knyttet. Jag vill ha rejäl varukorg, höj- och sänkbart handtag, en vagn som tar liten plats hopfälld, inte allt för tung,  inte för bred för att kunna ta sig fram ordentligt i butiker o.dyl. Separata suffletter så att Tess kan ha sin framme medan Knyttet har sin (när de är vända åt olika håll) och helst vill jag kunna ha Knyttet vänd mot mig även när vi övergår till sittdelen.

Detta gör att Akta Graco-vagnen jag var så förtjust i faller bort då handtaget inte var höj- och sänkbart, liggdelen var vänd bort från mig och sittdelen inte var vändbar.
Detta innebär även att en annan smygfavorit, Babyjogger City Select, inte är ett alternativ då en av de få kombinationsmöjligheterna som inte fungerar är att ha liggdelen mot mig samtidigt som sittdelen är vänd framåt.
Emmaljunga, Brio och Teutonia har gemensam sufflet och sittdelarna är inte vändbara var och en för sig.
Även Babytravel-vagnen som nog är den som är troligaste valet just nu har ju en brist i att sittdelarna inte är vändbara.

Jag har dock hittat 2 stycken vagnar idag som verkar uppfylla alla mina krav, det är dock ganska okända märken vilket ju gör att jag inte vill köpa utan att ha känt på vagnarna, och de enda butikerna jag hittat som har dem finns typ i Stockholm och Malmö. Tänker dock försöka skicka in Jimmy och testköra lite när han åker till Stockholm nästa gång, han har ju möjlighet att jämföra med de vi har kikat på innan och om de verkar bra enligt honom så kanske vi slår till

Alternativen i dagläget är:

Bozz Tvilling AllRound
Den har helt individuella sittdelar, alltså kan ena barnet åka framåtvänd medan andra åḱer bakåtvänd. Varukorgen verkar rejäl och det är en svensk tillverkare (underlättar ju vid eventuell kontakt med tillverkaren). Har dock läst runt lite och fått info om att den är ca 81-83 cm bred (Emmaljungan som är en av de bredaste är 78), det är ju lite i bredaste laget. Hemsidan säger dock 78 men det stämmer alltså inte enligt det jag fått höra, kanske har de mätt på något annat ställe. Dock är vikten ungefär som Babytravel och de övriga "storsäljarna" (19 kg). Handtaget är dessutom inte reglerbart vilket är synd.




Basson Duo
Storfavoriten just nu, ser riktigt snygg ut och uppfyller alla mina krav (om man ska tro de beskrivningar jag hittat). Vikten ska vara ynkliga 15 kg och bredden uppges på tillverkarens hemsida till 79 (en av de svenska återförsäljarna säger dock 74 cm). Helt fria möjligheter med sittdelarna och riktigt bra pris. Det är en dansk tillverkare och även det är ju ganska smidigt vid eventuella kontakter. Fler bilder finns här. De bilderna får vagnen att se jäkligt snygg ut ;) Vi får se vart vi hamnar men sugen det är jag ju


Tänk på vad det är ni skriver i kommentaren.
Alla rena Bloglovin'-förfrågningar och reklam-kommentarer tas bort, och alla trakasserier/kränkningar o.dyl polisanmäls (tänk på att även anonyma kommentarer har en ip-adress)

Dubbelkolla gärna er eventuella hemside-adress och att ni inte publicerar anonymt (om det inte är det ni vill göra)
Kommentarer
Skrivet av: Madde

Dom små svängbara hjulen i fram är inte att rekommendera på vintern iaf. Snön fastnar osv.

2011-01-31 @ 13:02:56
Blogg/hemsida: http://eddiesmamma08.blogspot.com
Skrivet av: TeresaBeth

Jo! Svängbara hjul är definitivt att föredra! Däremot är det ju bra om dom går att låsa så att du kan ha dom fasta också om du skulle känna för det :)

2011-01-31 @ 14:53:04
Blogg/hemsida: http://ruina.blogg.se/
Skrivet av: Åsa Nilsson

http://barnvagnsblogg.blogspot.com/2010/09/bugaboo-donkey-syskonvagn.html



denna hade jag velat ha om ja fick barn nu :)

2011-01-31 @ 16:47:29
Blogg/hemsida: http://blommis86.blogspot.com
Skrivet av: Anna

Den andra var superfin! Den skulle jag lätt vilja ha :)

2011-02-01 @ 15:10:49

Lämna en kommentar till inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Vad har du att säga?:

Trackback



RSS 2.0