Ovärt väder

Tess väckte mig med ett illvrål vid 6 i morse, napparna, vovve och snutte hade rymt ur sängen allihop och då kan man ju inte sova. Tack och lov är det bara att ge henne dem och lägga henne ner igen så sover hon direkt. Passade på att ta en sväng in på toa och så såg jag att det fullkomligt vräkte ner snö utanför, hela marken var vit och det vräkte som sagt ner, lite över nollan ute så det kändes ju lit eonödigt. När jag sedan vaknade vid 10(!) så var det närmare 7 grader utanför köksfönstret och inte ett spår av nattens snöande fanns kvar. Var det värt att snöa då? Hade det inte varit bättre med regn som hade kunnat hjälpa till att smälta resten av snön istället?
Jag älskar vintern, men nu räcker det, vi har haft snö på marken nästintill non-stop sedan i mitten av oktober, det räcker väl nu? Jag vill gärna ha vår, lite lagom med värme (kring 10 är utmärkt) och massor av fina vårblommor, fågelkvitter...

Jag kanske ska gå ut och kika lite på om mina snödroppar kan tänkas försöka ta sig upp snart


Tänk på vad det är ni skriver i kommentaren.
Alla rena Bloglovin'-förfrågningar och reklam-kommentarer tas bort, och alla trakasserier/kränkningar o.dyl polisanmäls (tänk på att även anonyma kommentarer har en ip-adress)

Dubbelkolla gärna er eventuella hemside-adress och att ni inte publicerar anonymt (om det inte är det ni vill göra)
Kommentarer
Skrivet av: Satu

Jag skulle också vilja ha vår nu, det är så himla tråkigt att ha isbana/snöslask utanför fönstret. Nu ska det bli vår, så att jag får gräva i rabatterna :D

2011-02-04 @ 19:05:50
Blogg/hemsida: http://minunomasatu.blogg.se/

Lämna en kommentar till inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Vad har du att säga?:

Trackback



RSS 2.0