Har fått mig ytterligare ett projekt

Sitter och virkar på dagarna och kvällarna när jag får tid, köpte garn igår och har fått till några mormorsrutor till det som ska bli Tess filt, sedan ska jag fixa en filt till Knyttet också. Och när snön är borta har jag ett annat projekt, jag har nämligen varit hlvt på jakt efter en rejäl byrå till hallen sedan vi flyttade in men nu när vi ska bli 4 i familjen så var vi tvugna att fixa det. Fick för mig att jag skulle köpa en begagnad furubyrå och fixa den själv (slipa, måla vit och byta handtag/knoppar) men jag ville ju ha en med minst 4-5 lådor (3 eller 4 stora och gärna 2 små) vilekt inte verkade så lätt. Frågade mina föräldrar om de skulle på någon auktion (de brukar åka iväg lite då och då och kika) och idag var det auktion här i våran lilla håla, pappa skickade bild på 3 olika byråer de hittade som hade minst 4 lådor och den ena stämde så väl i stilen så den bad jag dem buda på. 4 stora, rejäla lådor och 2 små, gammal lackad(?) furubyrå i halvdant skick (saknas "fäste" till ena lådan och en annan låda måste bottnen sättas fast ordentligt, även en hel del småskador i kanterna) men den ska fixas, slipas och målas så det spelar ingen roll. 230 kr hade den landat på tillslut vilket är helt ok i mina ögon. När pappa kom med den blev jag nästan rädd för att den väggen jag ville ha den vid var för liten men den passade perfekt. Ca 1,5-2 cm kvar på varje sida mot dörrposterna och perfekt höjd. Blev så glad när den verkligen stämde perfekt rent storleksmässigt mot hur jag hade målat upp det i mitt huvud i över 1 år. Kommer bli kanonsnyggt med en vas med färska blommor ovanpå också. Det blir en del jobb med andra ord men det är den helt klart värd...




Tänk på vad det är ni skriver i kommentaren.
Alla rena Bloglovin'-förfrågningar och reklam-kommentarer tas bort, och alla trakasserier/kränkningar o.dyl polisanmäls (tänk på att även anonyma kommentarer har en ip-adress)

Dubbelkolla gärna er eventuella hemside-adress och att ni inte publicerar anonymt (om det inte är det ni vill göra)
Kommentarer

Lämna en kommentar till inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Vad har du att säga?:

Trackback



RSS 2.0