Basson Duo Twin, 2 månader in

Nu har vi använt vagnen "hela sommaren". Jag har fått in den i en fullpackad bil utan problem (vår enkelvagn gav mer problem i det sammanhanget än denna gör eftersom jag tar av hjulen och ligg- och sittdelen och sedan kan jag ställa chassit upp istället vilket ger rejält mycket mer yta att packa på utan att skymma sikten bakåt) och vi har hittills kommit in i alla butiker vi provat även om det varit riktigt tight. Den funkade även fint att få på och av tågen på Roslagsbanan utan att behöva fälla ihop den.
Jag upplever fortfarande att Tess har gott om plats både på längden och på bredden och hon är som sagt en lång tjej (88 cm) så ett barn på 90-95 cm borde inte ha några större problem längdmässigt i vagnen. Hjulen är kanon, handtaget känns stabilt och den är väldigt lätt att manövrera, snabb och smidig att fälla ihop och väger väldigt lite i mitt tycke. Nackdelen är väl att det ofta fastnar grus och småsten i hjulen så man måste ta bort dem själv men däcken tål ju det så det är inga jättestora problem det heller.
Jag är väldigt nöjd med vårat val av vagn och rekommenderar den starkt


Fick en fråga om liggdelen och hur jag upplever den. Personligen tycker jag inte att den känns så smal men det är kanske svårt att basera något på så jag lägger in två bilder på när Ellie ligger i liggdelen. Nu är dessa bilder ca 1,5 månader gamla men ger väl en hyfsad bild av bredden på liggdelen


Tänk på vad det är ni skriver i kommentaren.
Alla rena Bloglovin'-förfrågningar och reklam-kommentarer tas bort, och alla trakasserier/kränkningar o.dyl polisanmäls (tänk på att även anonyma kommentarer har en ip-adress)

Dubbelkolla gärna er eventuella hemside-adress och att ni inte publicerar anonymt (om det inte är det ni vill göra)
Kommentarer
Skrivet av: Sara

Tack va skönt att läsa, jag hittade ju din blogg när jag sökte på vagnen och har beställt den och precis fått hem den. Längtar efter att få premiärköra den med båda tjejerna i! Jag har en tjej på 1 år och 8 månader och är beräknad 3:e oktober. Inte lika tätt som du men ganska nära :)

/Sara

2011-08-12 @ 12:08:32
Skrivet av: Louise - Mamma till Wilde & en till i magen

Svar: Det är en Carena Double Swing vi redan köpt. Men efter mycket om och men ser det ut som om vi kommer behålla den trots allt, åtminstone ge den ett försök med barnen i! om man säger så! haha :P

Just för att barnen kan vara bredvid varann, vilket måste vara mycket roligare än att se en rygg för den ena.. :P

2011-08-22 @ 19:57:00
Blogg/hemsida: http://louisevestin.blogspot.com/
Skrivet av: Malin

Hej!

Väntar vårt tredje barn, och mellan nr 2 och 3 kommer det vara ca 17 månader så därför kommer vi behöva en syskonvagn. Kravet jag har på vagnen är att den ska vara lätt och smidig och framförallt att sittdelarna är separata och vändbara oberoende av varandra. Jag har letat och letat och letat och den enda vagnen jag kan hitta med dessa krav är just basson. MEN liggdelen verkar vara så smal. Stämmer det? Vår bäbis kommer i februari så en åkpåse behövs. Får det verkligen plats en i liggdelen. Våt förra vagn var en Babytravel Amsterdam, och den bar väldigt smal. Liggdelen på basson är 3 cm smalare, så det känns extremt smalt. Vad har du för uppfattning om just liggdelen?



Mvh Malin

2011-08-29 @ 11:37:02
Blogg/hemsida: http://www.baravaramalin.blogspot.com
Skrivet av: Linda Sahlen

Hej! Kul att du är nöjd med vagnen!! Jag har oxå en sådan och ä super nöjd!! Har en kille på 2,5 år oc en tjej på 6 mån. Tänkte fråga dig om du haft några problem m tryck knapparna !!?? De vill inte fungera för mig på flera ställen :( Samnt att suffletten inte vill sitta "uppe" när killen ligger ner! Skulle vara roligt att höra om du har några problem!! Hälsningar Linda

2011-11-17 @ 15:35:31
Skrivet av: Ida

Hej Philippa och Linda!

Jag funderar på en basson duo men är orolig att den äldsta (lång 2-åring inte ska få plats i fullt vinterskrud. Har idag en singel teutonia cosmo och kan inte fälla fram sufletten när han har både tunn fäll att sitta på, overall och mössa.

Vad tror ni?

Sen undrar jag om det går att sitta utan bygel alternativt att det är lätt att komma i vagnen under bygeln?



Med vänlig hälsning, Ida

2011-12-18 @ 21:28:03
Skrivet av: Jenny

Hej! Kul att äntligen få läsa recention på Basson Duo, jag funderar på att köpa den nu i helgen oxh undrar om det är ok att ställa lite frågor till dig om vagnen? Min tös blir 2 år i slutet av feb och den nya bebin beräknad till 5 feb. Jag ringde butiken och hörde mig för lite och blev tveksam igen :-( Hur gammal är din stora tös och får hon fortfarande plats i sittdelen? De sade att man inte bör överskrida 15 kilos gränsen? Nu väger ju inte min tös det än men kanske till hösten. Är det helt omöjligt att köra på grus? Tacksam för svar! Hälsningar jenny

2012-01-12 @ 10:38:29
Skrivet av: Jennie

Hej!

Åh va glad jag blev när jag hittade din reccension! Är du fortfarande nöjd med vagnen? Går och funderar på att köpa en sån, den verkar helt ultimat med vändbara sitsar osv. Men jag är osäker på hur den blir ihopfälld, har inte hittat nån bild på hur den ser ut då, det är ju viktigt att den går in i bilen =P Du råkar inte ha en bild på vagnen ihopfälld? Eller kanske lust och ork att fota och visa? Skulle vara så snällt!

Tack på förhand/Jennie =)

2012-02-06 @ 20:18:49
Skrivet av: Twinmom24/7

Hej! Såg din recension nu precis när jag nästan hade fingret på "köpa"-knappen :) Skönt att höra att du är nöjd!

Sen var d några som undrade om hur den ser ut i olika dimensioner ich former! Jag har varit i kontakt med en barnvagnsaffär som säljer den. Och de mailade mig en youtube-video på en vagn som heter: stroll-air my duo twin... Eller liknande, man får upp den på några gå sökord!!! Där göt de typ en video-recension av vagnen. Där kan ni kolla!

Tack för mig!

2012-03-15 @ 17:14:44
Skrivet av: Nathalie

Kul att du bloggar! Fortsätt så :)

2012-03-19 @ 00:36:43
Blogg/hemsida: http://hemförsäkringidag.se

Lämna en kommentar till inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Vad har du att säga?:

Trackback



RSS 2.0