Budget, ett riktigt nöje

Jösses vad jag älskar att sitta och räkna på budgeten... Ja, jag är ironisk, det finns inte mycket som är värre även om det ju börjar bli en roligare syssla än det har varit.
Just nu försöker jag reda ut en del och ordna upp så nästa månad ska funka smidigare (maj alltså) och så har jag tagit mig en kik på hur det ska se ut i juni, jag kan faktiskt se ett ljus i andra änden på tunneln nu. Som en extra bonus är det ju snart dags för fordonsskatten också, och bilen måste repareras och ombesiktigas men ändå känns det som att det börjar ordna upp sig litegrann. Nu när Jimmy har heltidsjobb så är allt mycket lättre och smidigare åtminstone även om inköpen till Knyttet får vänta tills lönen kommit i slutet av maj. Bara hoppas att h*n inte får för sig att komma tidigare utan att vi ska hinna med att fixa allt sisådär två veckor innan bf.

Alternativet för dagen är ju att kanske ställa av bilen för att slippa fordonskatten och reparationskostnaderna, men det drar ju ner värdet ytterligare på den så då sitter vi med en bil som vi inte får använda och som vi inte kan sälja för det den är värd, absolut inte lockande. Nej, måste kolla upp vad det kan kosta att fixa det som behöver fixas innan månaden är slut...


Tänk på vad det är ni skriver i kommentaren.
Alla rena Bloglovin'-förfrågningar och reklam-kommentarer tas bort, och alla trakasserier/kränkningar o.dyl polisanmäls (tänk på att även anonyma kommentarer har en ip-adress)

Dubbelkolla gärna er eventuella hemside-adress och att ni inte publicerar anonymt (om det inte är det ni vill göra)
Kommentarer

Lämna en kommentar till inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Vad har du att säga?:

Trackback



RSS 2.0