Min stora skräck

Jag hatar när telefonen ringer sent på kvällen när jag somnat. Jag hatar känslan av total förvirring som jag får då. Dessutom är våran telefon så dum att den inte lagrar missade samtal så jag hör att någon ringer men hinner jag inte fram så ser jag inte vem det var.
Jimmy skrämde skiten ur mig igår genom att ringa kring halv 12 när jag låg och sov, jag hann inte fram och tänkte att det väl var han så jag ringde upp utan att få svar. Då börjar ju min hjärna gå på högvarv, tänk om det var någon annan som ringde, tänk om något hade hänt honom! Svärfar har inte mitt mobilnr, inte svärmor heller, eller Jimmys bästa kompis. Ingen där uppe har mitt mobilnr så skulle det vara något så ringer de ju hem till oss.
Usch vad jag var skakig tills jag fick tag på honom.

Sedan fick den idioten för sig att jävlas med mig i morse, hans kompis (som han sovit hos inatt) ringer och frågar om jag hört från honom. Påstår att de gick hem tillsammans inatt men att han inte var kvar när han vaknade i morse. Skitkul, verkligen... Slängde på luren i örat på honom när han sa att Jimmy var där och att de skojade. Sedan slet jag ur telefonen ur jacket för att slippa höra från dem.
Ok, det kanske skulle kunna vara kul om jag inte var ett hormonmonster just nu, och om det inte var så att det är min största skräck, att något ska hända någon jag älskar när jag är många mil bort och inte kan göra ett piss. Jag har alltid varit nojig över det, och om han är ute och åker någonstans och inte svarar på mobilen får jag direkt bilder av värsta tänkbara scenario och börjar leta efter eventuella bilolyckor i området där han ska vara. Så kort och gott, fel grej att skämta med mig om vid helt fel tillfälle. Jaja, de har ju lyckats skrämma livet ur mig 2 ggr p mindre än 12 timmar, bra jobbat


Tänk på vad det är ni skriver i kommentaren.
Alla rena Bloglovin'-förfrågningar och reklam-kommentarer tas bort, och alla trakasserier/kränkningar o.dyl polisanmäls (tänk på att även anonyma kommentarer har en ip-adress)

Dubbelkolla gärna er eventuella hemside-adress och att ni inte publicerar anonymt (om det inte är det ni vill göra)
Kommentarer
Skrivet av: Miiqa

Sånt där är INTE kul :( Jag skulle nog slå ihjäl Kalle om han försökte något sånt. Kram!

2010-10-20 @ 09:46:38
Skrivet av: Hannapanna

Gravid? :)

2010-10-28 @ 10:24:28
Blogg/hemsida: http://hannasmobilblogg.blogspot.com
Skrivet av: Beatrice, mamma till Devin & gravid ♥

Nej men fy, det lät ju inte kul någonstans :(

Själv hade jag blivit pissed off som satan och givit tillbaka när mannen kommit hem. Så gör man inte!

2010-11-18 @ 10:41:37
Blogg/hemsida: http://beabus87.blogg.se/

Lämna en kommentar till inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Vad har du att säga?:

Trackback



RSS 2.0