Samsovning eller ej?

Det ständigt heta ämnet samsovning lämnar väl nästan ingen förälder oberörd.
Personligen skulle jag inte känna mig bekväm med att ha Tess sovandes i våran säng jämt, både jag och Jimmy rör oss mycket i sömnen och Jimmy vaknar sällan av hennes skrik och bökande så jag oroar mig för att någon av oss skulle råka klämma henne i sömnen. Dessutom har hon börjat röra sig en hel del i sömnen och skulle hon sova hos oss nu så skulle vi nog få en och annan rejäl snyting också (jag får dessutom blåmärken väldigt lätt så jag skulle se ut som att någon misshandlat mig)

Men jag tycker att det är upp till var och en att bestämma hur man vill göra, jag är inte den som predikar om det ena eller andra. Nu är Tess så van vid att somna i sin säng att hon knappt kan somna i våran längre, på både gott och ont. Men för min del är det skönt att veta att hon kan slappna av och somna på egen hand i sin egen säng. Hon behöver inte ligga i min eller Jimmys famn för att somna utan det räcker att vi lägger henne i hennes säng med nappen och snutte. Ibland drar jag upp musikmobilen också. Självklart läser och sjunger vi för henne men vi behöver inte sitta bredvid henne, röra vid henne hela tiden osv för att hon ska kunna somna.
Sedan får hon självklart komma till våran säng och gosa med oss osv på morgonen.
När hon blir äldre så komme rjag absolut inte neka henne att sova hos oss, men hon måste gå och lägga sig i sin egen säng och somna där. Skulle hon sedan vakna av en mardröm eller liknande så får hon komma till oss.

Jag hade själv väldigt svårt att sova i min egen säng och sov alltid hos mamma och pappa, jag tror jag var ungefär 9-10 år när jag lärde mig att somna i min säng och sova själv


Tänk på vad det är ni skriver i kommentaren.
Alla rena Bloglovin'-förfrågningar och reklam-kommentarer tas bort, och alla trakasserier/kränkningar o.dyl polisanmäls (tänk på att även anonyma kommentarer har en ip-adress)

Dubbelkolla gärna er eventuella hemside-adress och att ni inte publicerar anonymt (om det inte är det ni vill göra)
Kommentarer

Lämna en kommentar till inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Vad har du att säga?:

Trackback



RSS 2.0