Stackars lilla prinsessan ♥

Tess blev helt hysterisk efter den andra sprutan, första gick finfint hon skrek lite men lugnade sig snabbt men den andra... Fick till slut ta på henne mössan och jackan trots gallskriket och när vagnen började röra på sig så lugnade hon ner sig ganska snabbt och somnade. Elakt att sticka henne när hon var både trött och hungrig.

Var bara en enda som vågade sig på en gissning på vikt och längd så hon kom ju närmst så klart ;) Men Madelene var inte så långt ifrån sanningen ändå med sin gissning på 63 cm och 6135 g.
Vår stora tjej vägde nämligen 6160 g och var hela 64,5 cm



Lillan vaknade till i vagnen så ag fick fixa mat åt henne, jag kan inte sluta fascineras av hur lång hon är!! Jösses Amalia känns det som. Pratade om att det sägs att man kan dubbla längden de har när de är 2 år för att få ungefärlig längd när de är fullvuxna, skulle hon följa den kurvan hon ligger på nu skulle hon alltså bli drygt 185 cm när hon blir stor! BVC-sköterskan hade någon slags tabell hn kunde kolla i och göra en gissning utifrån min och Jimmys längd istället, och då skulle Tess bli 176 cm, lite mer ok än 185 tycker jag, men så är ju jag kortast i min familj också. Jag fick nog ärva längden från min morfar ;)
Fick även fylla i ett formulär för att kolla om jag drabbats av någon depression, men icke då. Däremot hade jag nog fått ett helt annat resultat om jag hade fått fylla i samma formulär innan jag blev gravid...


Tänk på vad det är ni skriver i kommentaren.
Alla rena Bloglovin'-förfrågningar och reklam-kommentarer tas bort, och alla trakasserier/kränkningar o.dyl polisanmäls (tänk på att även anonyma kommentarer har en ip-adress)

Dubbelkolla gärna er eventuella hemside-adress och att ni inte publicerar anonymt (om det inte är det ni vill göra)
Kommentarer
Skrivet av: Grynet mamma till lille Vidar

sv: Okej vad skönt. Mitt dygn har helt fallit sönder pga en liten timme :P Är tokigt det där, sen så blir det ju krångligare med lillemans tänder :)

2010-03-31 @ 11:31:21
Blogg/hemsida: http://grynis.blogg.se/
Skrivet av: Louise - Mamma till Wilde 30/12-09

och jag som tycker att Wilde är stor! :P



(dom är rätt jämn stora men hon är liiiite större) :P

2010-04-02 @ 22:48:03
Blogg/hemsida: http://louisevestin.blogspot.com/

Lämna en kommentar till inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Vad har du att säga?:

Trackback



RSS 2.0