Men snälla människor...

Jag har tröttnat på allt snack om den här artikeln snart.
De flesta som kommenterar verkar inte ha någon koll på hur maten behandlades förr i tiden för att hålla. Innan man hade kyl och frys så saltade man maten och hängde upp den där det var välventilerat (många hade speciella uthus just för matförvaring, dessutom har vi ju klassikern jordkällare).
Har Happy Meal-menyn i artikeln förvarats i ett väl ventilerat utrymme så kan den mycket väl ha klarat sig utan att mögla även utan massor med konserveringsmedel. Omgivningen betyder oerhört mycket när det handlar om hållbarhet på mat och resultatet känns inte allt för osannolikt.

Jag kan personligen intyga att i normala förhållanden, här i Sverige, ser inte pommesen ut så. Jag glömde pommes i bilen efter att ha kört en McDrive. Ca 2 veckor senare upptäckte jag det och den såg verkligen inte lika fräsch ut som på bilden, så omgivningen har enormt stor betydelse.

Tror det kan vara dags för en del att kika på lite gamla Emil-filmer för att fräscha upp minnet om hur man förvarade sin mat förr, så slipper de bli riktigt så förfärade



Glöm inte att rösta på mig som veckans blogg här


Tänk på vad det är ni skriver i kommentaren.
Alla rena Bloglovin'-förfrågningar och reklam-kommentarer tas bort, och alla trakasserier/kränkningar o.dyl polisanmäls (tänk på att även anonyma kommentarer har en ip-adress)

Dubbelkolla gärna er eventuella hemside-adress och att ni inte publicerar anonymt (om det inte är det ni vill göra)
Kommentarer

Lämna en kommentar till inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Vad har du att säga?:

Trackback



RSS 2.0