Hata eller älska?

Bröllopet idag ger väldigt delade känslor, antingen hatar man eller så älskar man det.
Jag är rojalist och jag är stolt över vårat kungahus. Jag tycker inte att det har gått för mycket pengar till bröllopet heller med tanke på vilken publicitet det ger för Sverige och kungahuset runt om i världen. Det är inte bara vi här i Sverige som tittar, norks och dansk tv direktsänder, jag kan tänka mig att tysk tv gör det samma. Svenska kungahuset är väldigt populärt i Spanien. Japanerna är ganska förtjusta i vårat kungahus och brasilianarna är även de ganska intresserade i och med att Drottning Silvia är från just Brasilien.
Det har kommit mängder med turister, både svenska och utländska, till Stockholm just för bröllopet. Det har sålts stora mängder av alla dessa bröllopsprodukter som finns runt om i butikerna, choklad, fikabröd, cider osv.

Jag tror att de pengar som lagts på bröllopet kommer att komma igen ganska snabbt, och utslaget på alla Sveriges medborgare är det ca 12 kr vardera som vi har lagt på bröllopet, det kan jag leva med, kan inte ni?
Visst kan man hävda att det finns barn som svälter och far illa i Sverige, men de pengar som tagits från statskassan kommer in igen genom momsen som företagen betalar, den ökade momsintäkten som kommer sig av bröllopet. Brudparet har även startat en fond som kommer komma många barn till nytta, jag är stolt över att vi har ett så generöst och öppet kungahus som vi har.
Kungen får sin lön för det arbeta han utför, precis som alla andra. Det kommer aldrig vara så att alla tjänar lika mycket så att sitta och vara avundsjuk på att kungen tjänar de summor han gör är lönlöst. Och att sitta och reta sig på att han kör dyra bilar och att han klär sig i märkeskläder är löjligt (i mitt tycke), vad han gör med sina pengar är väl hans val? Hade jag råd skulle jag säkerligen göra det jag med.

Jag är stolt över att vara svensk en dag som denna, det skäms jag inte över. Jag är stolt över vårt kungahus och att kronprinsessan och hennes make är så genuina och vackra människor, så generösa och mänskliga.

Leve monarkin!!!


Tänk på vad det är ni skriver i kommentaren.
Alla rena Bloglovin'-förfrågningar och reklam-kommentarer tas bort, och alla trakasserier/kränkningar o.dyl polisanmäls (tänk på att även anonyma kommentarer har en ip-adress)

Dubbelkolla gärna er eventuella hemside-adress och att ni inte publicerar anonymt (om det inte är det ni vill göra)
Kommentarer
Skrivet av: Gun

Jag håller med dig och tycker avundsjukan vissa visar är larvig. Jag kan förstå de som är emot monarkin, men nu har vi monarki, och då måste det få kosta också. Jag har aldrig någonsin varit avundsjuk mot de som lever ett lyxigare liv än jag, utan har bara tyckt det varit härligt och kul att se.

Jag tror inte jag vill ha president istället, eftersom jag inte gillar personval, utan tycker det är bra som vi har det nu.

2010-06-20 @ 16:55:44
Blogg/hemsida: http://horni.blogg.se/
Skrivet av: Cajsa

HEJ!

Jag är med i en foto-tävling, skulle bli otroligt glad om du ville lägga 1 liten röst på fotot på hunden HÄR:



http://www.husmanhagbergtavling.se/index.php?search=Cajsa



Tack på förhand, säg till när du har gjort det så jag kan tacka dig. :) <3

2010-06-20 @ 18:59:47
Blogg/hemsida: http://hallgreen.blogg.se/
Skrivet av: Linda- mamma till keven & liten i magen

Söt liten tjej du har :)

2010-06-20 @ 20:23:51
Blogg/hemsida: http://lindaglansins.blogg.se/

Lämna en kommentar till inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Vad har du att säga?:

Trackback



RSS 2.0