Planering..

Så har man klarat av merparten av den sista oplanerade dagen den här veckan då. Har passat på att ringa till FK och ändra skatteavdraget på min föräldrapeng, hellre betala lite för mycket i skatt nu och få tillbaks på skatten nästa år istället för att få ut mer pengar nu och sedan få restskatt nästa år. I och med att jag får lägsta föräldrapenningen så kan jag ju komma undan med ett skatteavdrag på 22 % på föräldrapengen, men om jag sommarjobbar, vilket är planen, så finns då risken för att jag betalat för lite i skatt istället. Så nu har jag ändrat så jag betalar 31 % i skatt på föräldrapengen och på så sätt bör jag få tillbaks på skatten nästa år. Dessutom får vi ju en liten trevlig bonus nästa år i form av jämnställdhetsbonusen som kommer bli några tusenlappar åtminstone.

Imorgon ska vi till BVC för första gången (har ju haft hembesök innan) och mäta och väga vår lilla tjej, sedan tänkte jag ta med mig Tess in till stan och leta lite presenter till hennes farbröder och hennes faster.
På torsdag tänkte jag börja dagen med ett besök till unga mammor-gruppen, måste ju se vad det är för folk och om det är något man kan tänka sig att fortsätta gå på en gång i veckan. Det är ju aldrig fel att träffa lite nya människor som förhoppningsvis är i ens egen ålder. Sedan är det dags för första föräldragrupps-träffen efter allas förlossningar, då ska det bli förlossningsgenomgång och amnings-prat. Det ska bli kul att se hur det har gått för dem också.
På fredag ska jag tvätta lite på morgonen, Tess blöja läckte ju så hon fick bajs på sina fina byxor och sin naturfärgade body häromdagen, och tanken var att hon skulle ha de kläderna med när vi åker upp till Stockholm, för i helgen blir det till att hälsa på sambons släktingar. Vi åker på fredag eftermiddag och så åker vi hem igen på måndag (med ett litet stopp på IKEA i Örebro där vi ska införskaffa täcke och kudde till Tess och en vägghylla som ska sättas ovanför hennes säng i hennes rum, så att alla mjukisdjuren kan sitta där och vaka över henne.)

Nu ska jag kanske börja fundera lite på vad vi ska äta till middag då, får se om jag inte kan övertala älsklingen att fixa i ordning de där kycklinglåren vi köpte häromdagen.


Tänk på vad det är ni skriver i kommentaren.
Alla rena Bloglovin'-förfrågningar och reklam-kommentarer tas bort, och alla trakasserier/kränkningar o.dyl polisanmäls (tänk på att även anonyma kommentarer har en ip-adress)

Dubbelkolla gärna er eventuella hemside-adress och att ni inte publicerar anonymt (om det inte är det ni vill göra)
Kommentarer

Lämna en kommentar till inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Vad har du att säga?:

Trackback



RSS 2.0