Häxmjölk

Tycker så synd om Tess, fan ta mina hormoner alltså... Är tydligen ganska vanligt att brösten svullnar på små flickor som ammas, pga mammans hormoner som hon får i sig av (drabbar pojkar också men inte lika ofta), men nu har Tess till och med fått lite häxmjölk, alltså egen mjölkproduktion... Enligt mamma hade jag det när jag var liten, och det är fullkomligt ofarligt osv men jag vet ju hur mycket mina bröst spände i början och kan bara föreställa mig hur det känns för henne. Kanske är därför som hon är lite kinkigare än vanligt idag? Både igår och idag vägrade hon somna om hon inte fick ligga i min eller Jimmys famn (i natt var inga problem men på dagtid).
Och nu när Jimmy är i skolan (tenta idag med) så är det ju bara jag som kan underhålla henne, och jag kan tyvärr inte sitta med henne i famnen HELA tiden, även om jag skulle vilja.
Jag beundrar de som faktiskt klarar av att vara ensamstående med så här små barn, hur hinner ni med att gå på toa? Äta? Duscha?


Tänk på vad det är ni skriver i kommentaren.
Alla rena Bloglovin'-förfrågningar och reklam-kommentarer tas bort, och alla trakasserier/kränkningar o.dyl polisanmäls (tänk på att även anonyma kommentarer har en ip-adress)

Dubbelkolla gärna er eventuella hemside-adress och att ni inte publicerar anonymt (om det inte är det ni vill göra)
Kommentarer
Skrivet av: Moa

Douglas är oxå påverkad av mina hormoner och är svullen om sina bröstkörtlar, har dock inte sett någon häxmjölk på honom än..

Däremot så har han i två dagar varit svårsomnad på dagarna, bara power-naps som gäller. Men inga problem på nätterna här heller och det är ju tur det ivf. =)



2010-01-09 @ 16:08:33
Blogg/hemsida: http://www.metrobloggen.se/moasliv
Skrivet av: Gun

Hoppas det försvinner snabbt på lilla gumman.

2010-01-09 @ 16:38:31
Blogg/hemsida: http://horni.blogg.se/
Skrivet av: Moa

Sv: Det är ju dessutom väldigt stressande när dom gråter så hejdlöst... Man får ju se framåt och inser att det säker kommer att ge sig snart. Det är ju så mkt som händer i deras små liv. Douglas började bli lite svår på dagarna efter 2 veckors ålder och då kom även skrik perioden runt 21 på kvällarna. han är som tur var inte direkt svår tröstad och med nappens hjälp så är allt mkt lättare. =)

2010-01-09 @ 17:43:54
Blogg/hemsida: http://www.metrobloggen.se/moasliv
Skrivet av: Isabelle, ung ensamstående mamma till lilla Tyra

stackars liten! det gör ju riktigt ont ibland! hoppas det går över snart! och att vara ensamstående är inte lätt, men jag har fått mycket hjälp av familjen här hemma så jag är glad ändå! annars finns det ju alltid små knep som jag tog till när alla jobbade/var i skolan. tex att ta med sig den lilla in på toan i antigen vagnen, babysitter eller i bärsele! jag brukade/brukar passa på att duscha när hon sov/sover och ta med henne in i badrummet i vagnen då är hon alltid nära om hon skulle vakna! det är ett rätt bra knep! Går även bra att städa och annat med den lilla med sig runt i huset liggandes i vagnen med någonting att underhålla sig med! :)

2010-01-10 @ 01:32:26
Blogg/hemsida: http://absolutisabelle.blogg.se/

Lämna en kommentar till inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Vad har du att säga?:

Trackback



RSS 2.0