Dop-problem

Jag har varit dålig på att uppdatera de senaste dagarna, och ni har varit dåliga på att kommentera ;)
Har känt idétorkan och har jag inget hyfsat intressant att skriva så skriver jag inget alls, för er skull.

Sitter nu och funderar lite på hur vi ska lösa dop-situationen här hemma. Tess ska döpas, så är det bara (jag ger mig inte på den punkten) och jag vet vilken kyrka jag vill att dopet ska hållas i också, så långt är allt väl. Jag vet även vad hon ska ha för dopklänning och att det ska bli ganska så snart (annars är klänningen för liten). Jag vet även att jag ska ta kontakt med pastoratet osv för dopsamtal och fortsatt planering men innan jag gör det så måste vi hitta på en lösning på logi-problemet som följer med dopet.
Festlokal kan vi säkerligen fixa via kyrkan (typ församlingshemmet) men sambons släktingar bor ju i Sthlm, 35 mil bort. Jag har släktingar som bor utanför Norrköping, ca 20 mil bort och så finns det några som jag vill bjuda som inte är släkt men som alltid har funnits i mitt liv på ett eller annat sätt, och de bor också ca 20 mil bort... Hur ska det kunna lösas?
Från sambons sida så räknar vi med att hans föräldrar och syskon kommer samt hans mormor, eventuellt några ytterligare. Det resulterar i ca 10 personer från hans sida. Lägg där till de släktingar och vänner som eventuellt kommer från min sida (långväga alltså) så har vi ca 20 pers som vi helst ska ha någon slags övernattningsmöjlighet för. Vi får garanterat inte plats här hemma. De från min sida kan med stor sannolikhet övernatta hos mian föräldrar men hans släktingar då??? Det är det enda riktiga problemet jag känner att vi har inför dopet, vart ska vi hysa in dem???
Hmm, vi får fortsätta klura på det hela och kanske prata med dem och några andra och se vad de har för idéer...




Kan kanske förtydliga lite: Släktingarna i detta fall är alltså sambons mamma, hennes två barn, sambons pappa, hans fru och deras två barn samt sambons mormor. Utöver dessa så finns det även en morbror med fru och ett barn samt en moster med man och ett barn som brukar vara med vid familjesammankomster. Det finns även åtminstone en kusin som dessutom är en väldigt nära vän till sambon och fastrarna brukar också vara med då och då. Även sambons mammas ex-man brukar vara med vid familjesammankomsterna ganska ofta och är en stor del av familjen fortfarande.
Släkten för min del är en moster som varit med på alla mina syskonbarns dop, hennes sambo och eventuellt mina kusiner i den delen av släkten. De övriga som jag nämnde är bland annat en tjej som jag mer eller mindre vuxit upp tillsammans med och som är mer som en lillasyster för mig samt hennes mamma, pappa och lillasyster... Med andra ord är det ganska nära släktingar som det är tal om, inte avlägsna utan den närmsta släkten. Och självklart vill jag att Tess farmor, farfar, faster och farbröder och även hennes gammel-mormor ska få vara med på dopet


Tänk på vad det är ni skriver i kommentaren.
Alla rena Bloglovin'-förfrågningar och reklam-kommentarer tas bort, och alla trakasserier/kränkningar o.dyl polisanmäls (tänk på att även anonyma kommentarer har en ip-adress)

Dubbelkolla gärna er eventuella hemside-adress och att ni inte publicerar anonymt (om det inte är det ni vill göra)
Kommentarer
Skrivet av: sika

Hej!!!

Shiit behöver du verkligen bjuda alla släktingarna på dopet?? Jag ska bara bjuda min familj, sambons familj och 8 kompisar..thats it!!Jag tror inte släktingarna är speciellt intresserade av att komma,.

Men skicka inbjudan till dem och kolla av intresset, är de intresserade så får de väl ordna resa och boende.. Då har du ju i alla fall bjudit dem.

Brukar ni få inbjudan till deras dop och åka dit?



ha det bra.

2010-01-17 @ 18:16:30
Skrivet av: Em

Det är svårt det där. Finns det något billigt alternativ du kan ge de, så att du kan säga att de inte behöver ha present, men presenter är att de kommer och betalar sin logi själv? Låter lite fel det med.. Jag vet faktisk inte.

2010-01-17 @ 20:01:57
Blogg/hemsida: http://egoinasmamma.nu
Skrivet av: Malin

sv: nope, är inte gatljusen, tror det är pappersbruket som ligger i närheten som förstör min fina himmel :(

2010-01-17 @ 22:06:39
Blogg/hemsida: http://obstinataragata.blogg.se/
Skrivet av: Sofia - Mamma till Levi

Nej visst gör man inte det, men detaljerna är ju inte lika klara längre! Fin design :)

2010-01-18 @ 12:33:59
Blogg/hemsida: http://sofiahivall.blogg.se/

Lämna en kommentar till inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Vad har du att säga?:

Trackback



RSS 2.0