Liten lista för att sammanfatta graviditeten

När fick du reda på att du var gravid? 20 april 2009
Var bebisen planerad? Nepp
Mådde du illa mycket? Väldigt lite
Hur blev ditt hår? Tappade massor
Hade du mycket halsbränna? Ingen alls
Grät du för ingenting? Ohj, bölade för allt
Var du känslig? Jovars
Vad gillade du för mat? Ost, skinka och kebabsås (kombinerat)
När kände du bebisens första sparkar? Var nog först i v.19 ungefär, första rejäla var ca v.21
Var du ofta orolig? Nej, inte efter ultraljudet i v.16
När började du läcka bröstmjölk? Aldrig egentligen, bara om jag råkade klämma till bröstet i sömnen eller liknande
Samlade du på dig gravidtidningar & böcker? Nej, har nog en tidning liggandes, och lånade ett par böcker men inte mycket
Sparkade bebisen mycket? Ja, stundtals
Fick du bristningar? En bunt ja, inget jag skäms över det minsta
Hur kommer det sig att du behöll bebisen? Vi hade planer på att skaffa barn, inte just då men i framtiden så vi valde att behålla ändå
Blödde du någongång? Nej.
Levde du på som vanligt? Ja, nästan hela tiden
Hur gammal var du när du blev gravid? 21
Hur tog dina föräldrar det? Mamma blev nog ganska glad, och lite oroad. Pappa vet jag inte riktigt
Hur tog din partner det? Chockad, glad, stolt och "orolig"
Vart bodde du/ni? I en fin tvåa
Hur ofta gick du till mvc? Var 3e vecka från v.25, varannan från v.31
Hur många ultraljud gjorde du? 1 enda, i v.16 (15+6)
Hur ville du att din förlossning skulle se ut? Jag föreställde mig en ganska snabb förlossning med enbart akupunktur och lustgas som smärtlindring. Lugn och harmonisk ;)
Hur började din förlossning? Värkar som började vid 22-tiden, regelbundna från ca. 01
Hur många timmar tog din förlossning? 21 timmar
Födde du vaginalt eller med kejsarsnitt? Vaginalt
Hur mycket var du öppen när du kom in? 1 cm ungefär
Vilken smärtlindring tog du? Lustgas, akupunktur och till slut EDA (himlen)
Hur lång tid tog det att krysta ut bebisen? Ca 1,5 timmar
Blev det komplikationer? Nej
Fick du sy? Ja
Vad tyckte du var jobbigast? Att det tog sådan tid
Var du rädd för något? Nej, inte egentligen
Skrek du? Ohja, som en galning stundtals. Blev tillsagd att inte släppa ut luften genom munnen när jag krystade men det var inte så lätt
Hur många var inne i förlossningsrummet? Jag, en sköterska, en barnmorska och sambon
Hade du någon nära med dig? Min sambo
Hur var vikt och längd? 4090 g, 53 cm
Ögonfärg: Mörkblå
Hårfärg: Mörkblond
Ammade du? Ja.
Ammar du nu? Japp, försöker
Hur gammal är bebisen nu? Snart 6 veckor
Vad tyckte du om förlossningen? Lång och jobbig
Vill du ha en till? Oh ja!
Planerar ni ett till? Vi pratar om det ja
När kommer andra barnet? Om jag får som jag vill, under 2011
Hur är ert förhållande nu? Kanon
Vilken vecka födde du i? 41 (40+6)


Tänk på vad det är ni skriver i kommentaren.
Alla rena Bloglovin'-förfrågningar och reklam-kommentarer tas bort, och alla trakasserier/kränkningar o.dyl polisanmäls (tänk på att även anonyma kommentarer har en ip-adress)

Dubbelkolla gärna er eventuella hemside-adress och att ni inte publicerar anonymt (om det inte är det ni vill göra)
Kommentarer
Skrivet av: Jen

Hejsan :). Fiin blogg!

Tänkte bara fråga om jag får sno denna typ frågesport? :)

2010-02-16 @ 23:53:01
Blogg/hemsida: http://thej.blogg.se/

Lämna en kommentar till inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Vad har du att säga?:

Trackback



RSS 2.0