F A N....

Fan också... Jaja, idag ska vi köpa hem lite ersättning åt Tess eftersom jag misstänker att hon inte får tillräckligt med mjölk. De senaste dagarna har hon velat äta ca varannan timme, tidigare åt hon var fjärde ungefär. Och försöker jag pumpa ur så får jag knappt ut något, jag kanske börjar sina?! Vi ska i varje fall försöka ge henne lite ersättning på kvällen, så hon får ordentligt med mat innan det är sovdags.


Tänk på vad det är ni skriver i kommentaren.
Alla rena Bloglovin'-förfrågningar och reklam-kommentarer tas bort, och alla trakasserier/kränkningar o.dyl polisanmäls (tänk på att även anonyma kommentarer har en ip-adress)

Dubbelkolla gärna er eventuella hemside-adress och att ni inte publicerar anonymt (om det inte är det ni vill göra)
Kommentarer
Skrivet av: Moa

Douglas har oxå börjat äta oftare, fast inte alls så ofta som Tess.. Jag tror dock att jag har nog med mjölk eftersom han verkar nöjd.. har dock aldrig pumpat ur så jag har ingen aning..

Är ju så sjukt svårt att veta hur mkt dom verkligen äter när man ammar.



Jag har oxå funderat lite på ersättning på kvällen eftersom han vill äta oftare nu.



Ja, svårt är det ivf... =/

2010-02-06 @ 14:48:01
Blogg/hemsida: http://www.metrobloggen.se/moasliv
Skrivet av: Diana - gravid ♥

Hur gammal är hon nu? Förresten, jag la precis ut en tävling om ett presentkort hos Liten Correlin, tror att du skulle gilla det! :) Hoppas du får en underbar helg! Kram kram, Diana

2010-02-06 @ 22:07:09
Blogg/hemsida: http://dianasblogg.blogg.se/
Skrivet av: Malin S

De har ju emellanåt tillväxtperioder och att hon ammar oftare kan vara att hon vill att mjölkproduktionen ska öka. Detta är liksom normalt att det blir så ibland. Jag var med om samma med vår lilla Amy (som nu är 7 mån). Om du vill ha mina tips ;) så är det att amma så ofta hon vill, dricka mycket vatten och att inte oroa sig. Det jag märkte var att om jag satt och tänkte för mycket på mjölken så kom inte utdrivningsreflexen igång. Så det bästa var att slappna av, lita på naturen och att det annars löser sig med ersättning. Det fixar sig på ett eller annat sätt =)

2010-02-08 @ 10:49:19
Blogg/hemsida: http://malinsmacblogg.blogg.se/
Skrivet av: Tova

Funkar det bra med ersättningen? Vi har funderat lite smååått på att prova ibland, Elliot har ju ibland velat ha mat stup i kvarten både dag och natt.

Samtidigt har han ju gått upp i vikt över förväntan så nån näringsbrist behöver man ju inte oroa sig för iaf. Men känns sjukt utmattande och jobbigt att amma jämt och ständigt och han ändå aldrig verkar nöjd :/

2010-02-14 @ 20:42:36
Blogg/hemsida: http://www.metrobloggen.se/trasslet

Lämna en kommentar till inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Vad har du att säga?:

Trackback



RSS 2.0