Dan' före dopparedan'

Vad gör ni såhär dagen innan julafton? Är ni ute med tusentals andra människor och stressar på jakt efter de sista julklapparna? Står ni vid spisen och fixar för julmiddagen/lunchen imorgon? Är det sista ruschen med julstädningen?

Här hemma är det moppen som ska få jobba nu på morgonen, det hanns liksom aldrig med igår men snart åker moppen och grönsåpan fram ur städskåpet. Sedan ska jag vika all tvätt från igår, det värsta med att tvätta i mitt tycke, och så ska granen kläs. Kanske blir det lite julgodis gjort också, om jag orkar och hinner.
Just det, alla lakan ska bytas, jullakanen åker fram så här dagen innan, och någonstans ska jag ha en drös med prydnadstomtar, får väl rota i förrådet efter den lådan.
Alla julklappar är klara, förutom en som jag får imorgon (den behöver liksom inte vara klar förens mot nyår så det är lugnt), det enda som återstår är snöret. Jag har valt att inte sätta på snöre från början i år, det brukar ju alltid bli tilltryckt och fult så det ska jag fixa med imorgon när de andra härjar i köket. Tess kommer inte vilja göra mig sällskap, hon blir hysteriskt ledsen när hon hör ljudet av när man "krullar" snöret, ni vet det där ljudet saxen gör mot snöret... Hon ryggar undan och börjar gallskrika med tårarna sprutandes ur ögonen.
Alla födelsedagspresenter är också inslagna och klara för mellandagarna. Vad mycket mer stressande det var att slå in paketen i år när man har småbarn än det brukar vara

Har för övrigt betalat alla räkningar precis, bara hyran kvar men den får Jimmy ta eftersom jag , trots att jag fick mer lön än förväntat, inte fick tillräckligt mycket för att kunna betala hyran ens om jag skulle länsa mitt konto...


Tänk på vad det är ni skriver i kommentaren.
Alla rena Bloglovin'-förfrågningar och reklam-kommentarer tas bort, och alla trakasserier/kränkningar o.dyl polisanmäls (tänk på att även anonyma kommentarer har en ip-adress)

Dubbelkolla gärna er eventuella hemside-adress och att ni inte publicerar anonymt (om det inte är det ni vill göra)
Kommentarer

Lämna en kommentar till inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Vad har du att säga?:

Trackback



RSS 2.0