Vem är jag, och vilka är vi?

Det här är då inlägget som berättar om vem jag är och även lite om min familj.


Jag

Philippa. Föddes sent i november 1987 i Norrköping. Har 3 äldre systrar (födda -67, -75 och -77) och 3 underbara syskonbarn (födda -01, -06 och -08), de två senare är syskon.
Flyttade från Norrköping till Karlsborg i Västergötland i augusti 1993, så det är där jag vuxit upp. Gick naturvetenskapliga programmet med miljövetenskaplig inriktning på gymnasiet och tog studenten i juni 2006. Började jobba på Jysk i december 2006 och jobbade där till och från fram till mars 2009. Under den perioden studerade jag lite på högskolan också (biståndsingenjör) men hoppade av efter en termin, det var inte riktigt min grej trots allt.
I juni 2007 träffade jag mitt livs kärlek.
Startade upp ett företag i mars 2009 som sedan avvecklades i april samma år pga ekonomiska skäl. Och i mitten av samma månad upptäckte jag att jag var gravid.
Nu funderar jag på att utbilda mig till undersköterska, jag som aldrig någonsin ville arbeta inom vården drömmer numera om att få arbeta på förlossningen, BB eller neonatalavdelningen. Även barnavdelningen är en plats jag gärna skulle arbeta på, eller varför inte onkologen? I dagsläget är jag timvikarie på städavdelningen på kommunen

Sambon

Jimmy. Föddes tidigt i oktober 1985 i Danderyd. Har 4 yngre syskon (födda -03, -05, -06 och -08).
Uppvuxen med sin pappa i Täby (föräldrarna separerade tidigt). Började naturvetenskapliga programmet men bytte efter ett år till el programmet och tog studenten 2005. Har därefter bl.a studerat på universitetet i Kista och haft lite olika jobb, exempelvis som it-support på en större bank..
Flyttade i augusti 2008 för att börja studera dataspelsutveckling/programmering på Högskolan i Skövde, beräknas vara klar någon gång under hösten 2010 eller våren 2011.

Vi

Träffades på Aftonbladets chatt i maj 2007, han satte sig sedan på tåget ner till mig för att fira midsommar med mig och min familj bara några veckor senare. Vi har varit ett par sedan dess. Under lite mer än 1 års tid pendlade vi nästan varje helg för att få vara med varandra, eftersom jag hade egen lägenhet blev det mest han som kom till mig och vi var mer eller mindre sambos redan då.
Skottdagen 2008 frågade jag om han ville förlova sig med mig och fick ett ja till svar.
I augusti 2008 blev vi officiellt sambos i en härlig tvåa. Och i april 2009 fick vi veta att jag var gravid. I oktober flyttade vi till en 4a för att få plats med vår växande familj, som gick från att vara en familj med 2 medlemmar till en med 3 medlemmar den 28 december 2009

Dottern

Therese. Blev till någon gång i slutet av mars eller början av april 2009, inte direkt planerad. Simmade sedan runt i min mage i 9 långa månader, 9 månader då vi bara längtade tills hon skulle bestämma sig för att titta ut. Bestämde sig för att komma ut och säga hej till världen 28 december 2009 i Skövde. Var 53 cm lång och vägde 4090 g när hon föddes. Har förhoppningsvis ett riktigt långt, friskt och lyckligt liv framför sig, vi kommer i varje fall göra allt i vår makt för att det ska bli så.
Mammas och pappas solstråle och guldklimp, nästan alltid glad och busig, inte många sura miner som kommer från den lilla tjejen inte.


Tänk på vad det är ni skriver i kommentaren.
Alla rena Bloglovin'-förfrågningar och reklam-kommentarer tas bort, och alla trakasserier/kränkningar o.dyl polisanmäls (tänk på att även anonyma kommentarer har en ip-adress)

Dubbelkolla gärna er eventuella hemside-adress och att ni inte publicerar anonymt (om det inte är det ni vill göra)
Kommentarer
Skrivet av: Denise - Ännu en mammablogg

sv: Okej, vad kul! Ska se ifall jag får ihop något tills du besöker sthlm då :D

2010-04-08 @ 14:42:23
Blogg/hemsida: http://knoddenojag.blogg.se/
Skrivet av: Elin

Bor ni i Skövde alltså? =) det gör iaf jag ^^

2010-04-10 @ 16:28:51
Skrivet av: Stephanie

Hej! hittade din blogg precis och såg att du är född i norrköping! sköj! Jag med, men bor numer i Uddevalla :)

2011-05-30 @ 07:01:00
Blogg/hemsida: http://beffi.blogg.se/

Lämna en kommentar till inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Vad har du att säga?:

Trackback



RSS 2.0