Trafikturister

Jag erkänner, jag AVSKYR "turister".... Idag är det "möbeldag" här i vårt lilla samhälle och det innebär att det är fullt av människor som i normla fall aldrig besöker orten. Men det jag inte förstår är att dessa människor dessutom beter sig som att de aldrig kört bil i hela sitt liv heller. På en sträcka som i normala fall tar mig ca 3 minuter att köra hamnade jag bakom minst 2 stycken som kröp i 30 km/h, inte hittade blinkersen på sin bil osv. Den ena vinglade nästan över hela vägbanan och tvärbromsade sedan mitt i vägen utan någon som helst anledning, rullade vidare i 100 meter till och tvärbromsade sedan igen, då för att h*n upptäckte att de skulle svängt in ca 10 meter tidigare. Folk parkerar sina bilar på huvudleder och blockerar trafiken helt hejdlöst...
Även om man inte känner till orten så kan man inte, och får inte, bete sig som att man aldrig har kört bil innan. Trafikrytmen osv ska försöka hållas, krypkörning och "ryck-körning" skapar bara ännu mer problem. Dessutom var detta i princip inne i centrum och nej, vi har inga enkelriktade gator så att ta sig runt ett kvarter om man råkar köra lite fel är inga som helst problem, lik förbannat väljer idioterna att panikbromsa när det ligger 5-6 bilar till bakom...
Nej, trafikturister har jag inte mycket till övers för, framför allt inte i ett så här litet samhälle, i en större stad där det är mycket mer vägar och trafik kan jag förstå att man kör mer "osäkert", jag är inte kaxig när jag kör i Stockholms-trafiken, men här?!

Och så blir jag ännu mer störd av att tutan på vår bil låter som en hes elefant eller något, den är skrattretande...


Tänk på vad det är ni skriver i kommentaren.
Alla rena Bloglovin'-förfrågningar och reklam-kommentarer tas bort, och alla trakasserier/kränkningar o.dyl polisanmäls (tänk på att även anonyma kommentarer har en ip-adress)

Dubbelkolla gärna er eventuella hemside-adress och att ni inte publicerar anonymt (om det inte är det ni vill göra)
Kommentarer
Skrivet av: Gun

Det är inte kul att behöva trängas

2009-09-26 @ 14:22:27
Blogg/hemsida: http://horni.blogg.se/
Skrivet av: Miiqa - jag överlevde min barndom

Jag gillar inte heller turister, samtidigt vill jag ha förståelse när jag är turist ^^

2009-09-26 @ 21:21:41
Blogg/hemsida: http://flischyflaschoo.blogg.se/

Lämna en kommentar till inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Vad har du att säga?:

Trackback



RSS 2.0