Fredag=supa?

Blev faktiskt lite förbannad när jag läste detta inlägg i Egoinas blogg

Varför är man så j*vla korkad att man uppmanar sina läsare att gå ut och "supa ner sig"? Medelåldern på Egoinas läsare är nog inte så jättehög utan många är omyndiga, Egoina är deras "idol" och den fredag som hon INTE skriver om att supa eller liknande är inte särskilt vanlig. Självklart får hon göra vad hon vill, det är hennes liv, hon är myndig, hon får gå på systemet om hon vill... Men någonstans måste det väl finnas en spärr som säger att det inte är ett hälsosamt beteende? Att man inte ska uppmana sina läsare att göra detsamma... (Ursäkta Egoinas mamma, men jg är lite förfärad över din dotters agerande ibland)

Är det onormalt att var i 20-års åldern och INTE supa och festa varje helg?? Är det fel? Varför höjer folk på ögonbrynen när jag, 21 år gammal säger att jag inte saknar alkoholen elelr festandet det minsta... Jag har aldrig varit en partymänniska, jag har aldrig haft särskilt stor glädje av att supa eller festa. Däremot uppskattar jag självklart en trevlig utekväll med goda vänner. Om det innebär ett biobesök och något glas vin elelr en drink så klagar jag inte. Men att hälla i sig bara för att det är fredag har aldrig varit min grej, kommer med största sannolikhet aldrig vara...

Nej, man kan ha kul och umgås utan alkohol också... Men jo, ett glas rosévin har jag nog saknat i sommar faktiskt, men det är många somrar framöver och min lever uppskattar garanterat att jag inte häller i mig alkohol varje helg, och aldrig har gjort heller...


Tänk på vad det är ni skriver i kommentaren.
Alla rena Bloglovin'-förfrågningar och reklam-kommentarer tas bort, och alla trakasserier/kränkningar o.dyl polisanmäls (tänk på att även anonyma kommentarer har en ip-adress)

Dubbelkolla gärna er eventuella hemside-adress och att ni inte publicerar anonymt (om det inte är det ni vill göra)
Kommentarer
Skrivet av: malin

sv: hehe, tja nästan rätt iaf^^

2009-09-25 @ 20:24:00
Blogg/hemsida: http://obstinataragata.blogg.se/
Skrivet av: Egoinas mamma

Du behöver inte ursäkta dig för det. Självklart har du rätt om man nu skall ta Egoinas blogg på fullt allvar.. ;)

2009-09-25 @ 22:51:36
Blogg/hemsida: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/
Skrivet av: Elly

Shit så patetiskt skrivet. Att uppmana folk att supa ner sig? vilken bra förebild hon verkar.

Jag ska inte säga att jag inte gillar att festa, har sj varit en partypingla innan jag blev gravid, men jag uppmanar inte folk att supa ner sig. De är väl upp till de själva. Jag kan tillomed säga att jag inte saknar festandet ett dugg. Jag tar graviditeten på fullaste allvar och är superglad att jag fått chansen att skaffa barn. Och de bevisar bara att man är påväg att mogna till, visst kan man sakna att dricka till de lite o så, men man behöver ju inte överdriva. Eller?:P

2009-09-26 @ 01:20:58
Blogg/hemsida: http://gravidnu.blogg.se/
Skrivet av: Tova

Mycket bra inlägg...! Själv var jag extremt emot alkohol och festande tills jag fyllde 18, då hade jag en rätt intensiv fest-period... men nu har jag tröttnat på det livet och lider inte alls av att avstå från "supande" nu under graviditeten.

(Även om man ibland saknat ett glas vin i handen under sommaren som du säger, hihi)



Jaa, jag hade också såndär värk i början av graviditeten som sedan försvann, men nu har det alltså börjat komma tillbaka lite :/ men tar det som ett gott tecken - att den lilla växer! :)

Och ja, visst känns det häftigt när bebben dansar disco därinne... hahah... speciellt när man själv ska vila och ta det lugnt :P

2009-09-26 @ 23:57:30
Blogg/hemsida: http://www.metrobloggen.se/trasslet
Skrivet av: Troppus

Problemet är att allt är alltid onormalt för någon. Det är bara så. Om man vill supa varje eller inte ska man bestämma själv, och man behöver inte pracka på folk en massa åsikter för då gör folk tvärtom, eller inte.

2009-10-31 @ 19:22:14
Blogg/hemsida: http://troppus.se

Lämna en kommentar till inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Vad har du att säga?:

Trackback



RSS 2.0