Fobier

Hur har ni det med fobier? Lider ni av en sjuklig rädsla för mörker, höjder, ormar, spindlar eller nåot annat vanligt eller ovanligt?
Själv är jag, kanske inte livrädd, men oerhört rädd för ormar och andra krälande djur så som grodor, ödlor m.m. Har alltid varit och kommer eventuellt alltid vara.
Jag har dessutom en "fobi" som är mindre vanlig, nämligen höns. Jag har inga problem med dem när de är framför mig och jag ser dem men hör jag en tupp eller höna bakom mig får jag verkligen panik. Det låter jätte löjligt men när jag var liten hade vi en folk-ilsk tupp hemma som attackerade och högg mig i knävecken så fort jag hade ryggen emot, mamma fick jaga bort honom ett antal gånger. Och det var inte bara mig han attackerade men mestadels var det nog. Sedan dess har jag haft jätte svårt att vända ryggen mot en flock höns utan att få panik och känna det som att de ska hugga mig i knävecken eller hälsenorna.

Berätta gärna om era fobier, konstiga som "normal"..


Tänk på vad det är ni skriver i kommentaren.
Alla rena Bloglovin'-förfrågningar och reklam-kommentarer tas bort, och alla trakasserier/kränkningar o.dyl polisanmäls (tänk på att även anonyma kommentarer har en ip-adress)

Dubbelkolla gärna er eventuella hemside-adress och att ni inte publicerar anonymt (om det inte är det ni vill göra)
Kommentarer
Skrivet av: Tiara

Jag har fobi för dockor! Jag blir helt stel när jag ser en. När jag var 12-13 år började jag få återkommande mardrömmar om en docka som ville döda mig. Sedan dess har jag inte haft en docka i närheten av mig. Jag blir livrädd när jag är hos min moster, för hennes döttrar har sina dockor överallt. En gång satt jag på toa hemma hos henne och plötsligt ser jag hår sticka ut från duschen. Jag fattade direkt att det var en docka som låg där och det var såååååå äckligt. Jag fick panik. Jag vet verkligen inte vad jag ska göra om jag får en dotter och hon vill ha dockor. Antar att jag måste övervinna fobin på något sätt...

2009-09-21 @ 08:32:06
Blogg/hemsida: http://tiiara.blogg.se/
Skrivet av: Sanna - saos.blogg.se

halkade in här av en slump och tänkte bara lämna ett litet avtryck! jag väntar också första barnet, med BF 30 November! :)

2009-09-21 @ 09:15:27
Blogg/hemsida: http://saos.blogg.se/
Skrivet av: Hanna

Jag har stor väldigt stor fobi för ormar! Maskar kan vara lika så.

Vilket är ganska jobbigt när det är sommar och regnar ute, då man knappt kan gå ut för alla maskar tittar fram.

2009-09-21 @ 10:05:10
Blogg/hemsida: http://hannafors.blogg.se/
Skrivet av: Elly

Åh jag har massa fobier. Men den vanligaste är nog spindlar tror jag. Att känna dem springa över ens kropp med sina 8 smala ben ger mig panik haha.

Sen vet jag inte om man kan kalla detta fobi men jag är sjukt rädd att umgås med folk som är sjuka, tar avstånd från dem. Sen om jag går på stan i en storstad är jag rädd för att ta på saker, tänker att jag tillomed kan få hiv om jag tar på ett ex handtag.

2009-09-21 @ 12:42:36
Blogg/hemsida: http://gravidnu.blogg.se/
Skrivet av: Malin

naglar som kliar mot huden.. speciellt om de är såna där riktigt långa naglar o männskan sitter o vrålkliar som om han/hon hade världens största myggbett. Ljudet som det åstadkommer.. nej fy farao, klarar verkligen inte av de :S

2009-09-21 @ 20:37:50
Blogg/hemsida: http://obstinataragata.blogg.se/
Skrivet av: Mother, Married &Twenty

Sen jag var liten har jag varit livrädd för sniglar och andra slemmiga djur. Inte för att jag tror att de ska anfalla och skada mig precis, men de är så j*vla äckliga! Förut gick jag inte ut i samband med att det regnat förrän marken var helt torr för att minimera risken för att se några men nu har jag överbemannat rädslan något och klarar av att gå ut ändå.



2009-09-21 @ 21:26:00
Blogg/hemsida: http://mummyfied.blogg.se/
Skrivet av: Koola Viola

Höns-fobi...? Då är du välkommen in på min blogg... inte ;o)



Men vad tråkigt att du råkade ut för en ilsken tupp. Hoppas du kommer över det någon dag. Och du är välkommen på ett besök hemma hos mig för lite "terapi" om du vill krama en snäll tupp ;o)

2009-09-25 @ 22:47:22
Blogg/hemsida: http://koolaviola.blogspot.com/

Lämna en kommentar till inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Vad har du att säga?:

Trackback



RSS 2.0