Flytt eller inte, besked på måndag

Nu har vi ju äntligen fått alla besked som vi har väntat på, älsklingens tentaresultat och beslut från csn om studiemedel, samt även beskedet från försäkringskassan om bostadsbidraget. Så nu vet vi vad vi har att räkna med varje månad på in-kontot.
Passade på att ringa hyresvärden precis för att höra om 4an som vi var och tittade på tidigare fortfarande är ledig, så vi vet om det ens är någon idé att räkna på en budget för den hyran, kändes lite småtaskigt att ringa på en lördag, men han sa ju åt oss att ringa honom på mobilen så snart vi visste hur det blir. Den är fortfarande ledig... :D
Han sa att han hade visat den för en "äldre dam" i fredags som inte hört av sig med något besked ännu, så om vi är snabba så hinner vi först och får den.
Så jag sa till honom att vi skulle räkna på det nu i helgen och sedan höra av oss på måndag med besked, och fick till svar att om jag ringer direkt på måndag morgon så borde vi vara först, då är den våran, så räkna budget fram och tillbaks idag och imorgon, sedan ringa direkt på måndag morgon, jag vaknar ju till vid 8 ungefär så jag ringer då om vi vill ha den.

Min preliminära budgetberäkning säger mig att vi ska ha råd med större lägenhet, hyresskillnaden är 725 kr/månad och i vår så kommer vi få 300 kr mer i bostadsbidrag för den (preliminärt) än för vår nuvarande tvåa, hemförsäkringen kostar lika mycket oavsett vilken vi väljer och elen bör inte bli mycket dyrare, några lampor mer men nyare vitvaror borde kunna väga ungefär lika.

Så vi får väl se, men jag skulle älska att ha ett projekt att syssla med. Riva tapeter, välja nya tapeter, tapetsera (med hjälp av mamma så klart), sedan städa hela den lägenheten från golv till tak, putsa fönster, skura skåp osv. Packa böcker, kläder, köksredskap m.m, flytta in allt, packa upp igen och storstäda den här lägenheten från golv till tak. Jag skulle ha sysselsättning hela oktober åtminstone, sedan börjar det ju bli dags att förbereda mer för bebis ankomst.
Jag håller tumamrna för oss åtminstone, 4an är "bara" 20 kvm större än vår 2a, men planlösningen gör att den känns enorm och jag är totalförälskad i den trots riktigt fula tapeter...


Tänk på vad det är ni skriver i kommentaren.
Alla rena Bloglovin'-förfrågningar och reklam-kommentarer tas bort, och alla trakasserier/kränkningar o.dyl polisanmäls (tänk på att även anonyma kommentarer har en ip-adress)

Dubbelkolla gärna er eventuella hemside-adress och att ni inte publicerar anonymt (om det inte är det ni vill göra)
Kommentarer
Skrivet av: Tova

Åh ja, det är berkligen härligt att flytta till nytt, och börja om från början med revovering och bestämma hur man vill ha det :)

Och ett härligt sätt att förbereda för bebisens ankomst, att få pyssla lite med tapeter o nya möäbler o sånt!

Fast mestadels av våran renovering kommer min kille sköta, han är rätt händig som tur är :D

har du mått bra under denna vecka då?

kramar

2009-09-19 @ 13:30:56
Blogg/hemsida: http://www.metrobloggen.se/trasslet
Skrivet av: Andreas Årzén

Va kul! :) lycka till



Hoppas du får en bra dag!

2009-09-19 @ 14:29:31
Blogg/hemsida: http://andreasarzen.blogg.se/
Skrivet av: Miiqa - jag överlevde min barndom

Vad härligt för dig att få ett stort projekt att pyssla med. Och en fyra är väl bra att ha när bebben tittar ut?



Kram!

2009-09-19 @ 14:38:13
Blogg/hemsida: http://flischyflaschoo.blogg.se/

Lämna en kommentar till inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Vad har du att säga?:

Trackback



RSS 2.0