En Anka gör ett gäng grodor

Ärligt talat, "bimbon" Anna Anka verkar inte ha så mycket innanför pannbenet. Hon klankar nu ner på svenska män och våra jämnställda förhållanden.

"Svenska pappor är tragiska med sina blöjbyten och sin jämställdhet. En riktig amerikansk man får panik om han är ensam med barnet i mer än 20 minuter. Amerikanska pappor lagar inte mat och stryker inte, de jobbar och försörjer sina familjer"


"Det är synd om svenska män. De gifter sig med snygga kvinnor som snabbt blir oattraktiva, börjar klä sig slafsigt och struntar i mannens behov. Som hemmafru ska du ställa upp på alla sätt, du ska alltid var snygg och välklädd. Sexuellt är det kvinnans skyldighet att se till att mannen är tillfredsställd, gör hon inte det får hon skylla sig själv om han är otrogen."


"Det var så skönt att komma till ett land där män vet hur man beter sig mot en kvinna. Här tar männen hand om allt det ekonomiska, allt annat är en förolämpning mot både kvinnan och mannen i förhållandet."



Hallå?! Allvarligt alltså...
Frågan är väl hur ofta hon själv stryker, lagar mat, byter blöjor eller liknande. Vad gör hon för familjens skull?? Hon säger själv att hon har en barnflicka, en hundskötare, en personlig tränare, en massagekvinna och en nageltjej. Är det hur hon spenderar dagen? Tränar med sin personlige tränare, får massage, manikyr och låter barnflickan ta hand om barnen och hundskötaren tar hand om hunden.
Det är klart att det är ett heltidsjobb att försöka var sexig och kåt hela tiden ifall maken skulle vilja hoppa i säng när han kommer hem. Och då måste man ju ha en barnflicka så att ungarna inte råkar klampa in när pappa sätter på mamma...
Jag tror ärligt talat inte en endaste sekund på att amerikanska pappor inte byter blöjor, kan spendera mer tid med sina barn än 20 minuter och aldrig lagar mat. Kanske ser det ut så i Hollywood där man kan anställa andra till att göra allt det, men i en normal "svensson-familj" så tror jag ärligt talat att pappan också umgås med barnen, byter blöjor, lagar mat och stryker en och annan skjorta.

"Om man anställer folk till att hjälpa en kan man göra roliga saker. Mina barn ser Paul och mig hela tiden. Man behöver inte sitta och leka med klossar för att vara en närvarande förälder. Var vi än reser tar vi med barnen – och barnflickorna. Hur skulle vi annars kunna gå på alla evenemang som vi är engagerade i."

Att barnen SER föräldrarna hela tiden spelar väl ingen roll om de inte umgås och spenderar kvalitetstid med varandra. Jag är hellre fattig och spenderar tid med att leka/rita med mina barn (samma med mina föräldrar) än att jag lever lyxigt och bara får se mina föräldrar men aldrig umgås med dem mer än när man ska visa upp sig för omvärlden och se så där äckligt perfekta ut.

Är jag den enda som anser att hon är extremt pantad? Jag tror inte jag ser det som en förlust för Sverige att hon bor i LA numera... Eller är det verkligen så? Svenska män gör en del av arbetet hemma för att det förväntas av dem? Är de patetiska då? Är det inte ganska självklart att mannen också är en del av hushållet och, så länge man inte kan anställa folk till att göra alla hushållssysslorna, ska vara delaktig i hushållsarbetet??


Vi får ju inte glömma bort att hon även blev arresterad efter ett gräl med maken Paul... Way to go, or not...

-----------------

förresten, har hennes skönhetsoperationer hjälpt tror ni? Jag menar, det verkar väl nästan så för hon har nog kommit ikapp sin man i ålder rent utseendemässigt nu. Så sitter hon och pratar om att svenska kvinnor är oattraktiva, undra om hon äger en spegel... ;)


Tänk på vad det är ni skriver i kommentaren.
Alla rena Bloglovin'-förfrågningar och reklam-kommentarer tas bort, och alla trakasserier/kränkningar o.dyl polisanmäls (tänk på att även anonyma kommentarer har en ip-adress)

Dubbelkolla gärna er eventuella hemside-adress och att ni inte publicerar anonymt (om det inte är det ni vill göra)
Kommentarer
Skrivet av: Gun

Hon är riktigt pantad kan man säga.

2009-09-16 @ 12:25:40
Blogg/hemsida: http://horni.blogg.se/
Skrivet av: Moa

Höll på att flyga i luften när jag läste det där...

På newsmill skrev hon "Här håller inte mammorna på och tjatar på sina döttrar om utbildning och om att gå till college, utan om att hitta en idrottskille eller en kändis! Är det inte underbart?"



Ja, jag är väldigt, VÄLDIGT glad att mina föräldrar fokuserat på att jag ska skaffa utbildning snarare än att hitta en kändis och gifta mig med...

2009-09-16 @ 14:10:35
Skrivet av: Stina

Vilken irriterande människa. Kan inte annat än att hålla med dig. Jag vill ha en engagerad pappa som klarar att vara ensam med barnen, byter blöjor och lagar mat. Dessutom ska han inte tycka att det är konstigt när jag går runt osminkad. Sjuk syn hon har, men om det funkar för henne så.. Jag tror inte att såna människor innerst inne är lyckliga, dom är för ytliga. Ska dock definitivt fortsätta titta på detta och störa mig.. haha..

2009-09-16 @ 14:34:27
Blogg/hemsida: http://bebbelycka.blogspot.com
Skrivet av: Jennie - Mitt liv som mig

Hehe bra skrivet!!!

16 000 dollar på smink i månaden, kan någon vara så ful att man behöver lägga 16 000 dollar I MÅNADEN på det?

Ne hon äcklar mig. Som jag skrev efter Guns blogginlägg, blir man sådär när man får mycket pengar då är jag hellre fattig, för fy fan vilken vidrig människa.



Kram på dig

2009-09-16 @ 14:51:44
Blogg/hemsida: http://jennienennie.blogg.se/
Skrivet av: X

Herregud, Nu vet jag att jag gjorde rätt i att inte titta på programmet. Usch, jag klarar verkligen inte av sånthär.

2009-09-16 @ 16:15:03
Blogg/hemsida: http://egologi.blogg.se/
Skrivet av: Moa

Man kan ju undra hur hon hade haft det om hon inte gift sig rikt i USA utan stannat här... Snacka om att hon har en vriden syn på verkligheten..



Jag såg programmet och både jag och Joakim tyckte att dom var blåsta blondiner hela högen..

2009-09-16 @ 19:28:07
Blogg/hemsida: http://www.metrobloggen.se/moasliv
Skrivet av: Johanna

hon är verkligen speciell må jag säga :)

2009-09-16 @ 19:54:19
Blogg/hemsida: http://johannaostblom.blogg.se/
Skrivet av: Brutala Bloggen

Hon passar inte med håret bakåtkammat iaf,,



Ja jag finner inga ord,,



googlade bilder på han paul ankan och han ser ju ritkigt snäll ut. Men det gör ju även Usama bin Ladin

2009-09-19 @ 12:55:38
Blogg/hemsida: http://metrobloggen.se/ruv

Lämna en kommentar till inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Vad har du att säga?:

Trackback



RSS 2.0