Lycka ♥

Det tog mig lång tid att slutligen bestämma mig för att behålla barnet när jag upptäckte att jag var gravid. Först var jag överlycklig, sedan blev jag livrädd och jag visste att sambon inte var överförtjust. Ända fram till ultraljudet gick jag och velade lite hit och lite dit men samtidigt visste jag nog att jag aldirg skulle kunna med att ta bort något så underbart.
Sambons blick under ultraljudet sa mig en hel del, han såg ut att vara i trans, helt förhäxad av den där lilla människan som man såg på skärmen. Den där lilla personen som är en del av oss, en perfekt blandning av oss.
Men fortfarande har jag stundtals känt, och nästan trott, att jag är den som längtar mest, att jag är den som ser fram emot att få se vårt barn, tills i natt.
De små orden som han sa till mig då fick mig att börja gråta av lycka.

Vet du vad jag längtar efter?

Nej

Du, jag och bebis

Jag hade nog inte riktigt vågat tro på att han också längtar så som jag gör, men att få höra de orden, och att han verkligen längtar tills det är vi tre fick mig att känna sådan enorm glädje och värme.
Och strax innan han somnade så sa han ett enkelt:

Jag älskar er


Så nu ska jag se till att verkligen njuta av att jag har världens mest underbara sambo och att vi två snart blir tre


Tänk på vad det är ni skriver i kommentaren.
Alla rena Bloglovin'-förfrågningar och reklam-kommentarer tas bort, och alla trakasserier/kränkningar o.dyl polisanmäls (tänk på att även anonyma kommentarer har en ip-adress)

Dubbelkolla gärna er eventuella hemside-adress och att ni inte publicerar anonymt (om det inte är det ni vill göra)
Kommentarer
Skrivet av: Miiqa - jag överlevde min barndom

Vad skönt att han är så mycket med och längtar lika mycket som du!



Kram

2009-10-03 @ 11:55:18
Blogg/hemsida: http://flischyflaschoo.blogg.se/
Skrivet av: X

Åh vad gulligt! Ibland önskar jag att jag hade en man som längtade och och ville dela Bebben med mig. Men nu har jag nog blivit lite egoistiskt skulle man kunna säga. Bebben är min och ingen annans. Det är bara jag och Bebben och Ingen Annan! Och det är jag glad för =)

2009-10-03 @ 13:21:02
Blogg/hemsida: http://egologi.blogg.se/
Skrivet av: Tova

Åh vad fint inlägg. Minns också min sambos blick under första ultraljudet (då vi hade bokat tid för abort...), han sa att det var det sjukaste och coolaste han varit med om. Deb där lilla pluppen som knappt såg ut som ett foster, att det kunde vara vårat lilla barn...

Hehe, förstår din anti-bugga-inställning också. Länge kände jag starkt för att istället skaffa nån billig vagn av okänd modell, nån som inte alla andra i stan har. Men Bugaboon fick oss på fall till slut... killen är ju lite mer status-fioxerad än mig också haha, han vägrar köpa begagnat. Men jag försöker ändra på hans attityd ;)

2009-10-03 @ 20:28:52
Blogg/hemsida: http://www.metrobloggen.se/trasslet

Lämna en kommentar till inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Vad har du att säga?:

Trackback



RSS 2.0