Barnmorske-besök

Har varit hos barnmorskan nu på förmiddagen så mitt vänstra långfinger är omplåstrat... Fick ett litet stick i fingret för att ta ett blodprov för blodsockret, men hellre det än när de tappar mig på 3 provrör med blod...
Allt verkar fint med bebis i alla fall. Magen hade växt ordentligt tills denna gången så nu ligger jag mitt emellan den nedre och mittenkurvan, har för tillfället ett sf-mått på 28 cm så jag har fortsatt att öka med 2 cm sedan senast.
Bebis hjärta slog fint, som vanligt och hjärtljuden låg på 150 slag/minut, precis som senast. Innan hon lyssnade på hjärtljuden så frågade hon om det var en aktiv bebis eller inte osv. Och jag sa att det stundtals är väldigt lugnt, så man nästan blir lite orolig. Men precis när hon satte den där "mikrofonen" mot magen på mig så började bebis böka runt som en galning och det hördes väl om man säger så. Hon bara skrattade för det var rena vilda västern just då...

Så, om två veckor ska jag dit nästa gång, ganska skönt att det blir lite mer ofta nu, så det verkligen känns att det går framåt.


Tänk på vad det är ni skriver i kommentaren.
Alla rena Bloglovin'-förfrågningar och reklam-kommentarer tas bort, och alla trakasserier/kränkningar o.dyl polisanmäls (tänk på att även anonyma kommentarer har en ip-adress)

Dubbelkolla gärna er eventuella hemside-adress och att ni inte publicerar anonymt (om det inte är det ni vill göra)
Kommentarer
Skrivet av: Gun

Haha, vad kul med vilda västern i magen. Det låter så mysigt när du berättar.

2009-10-21 @ 12:15:06
Blogg/hemsida: http://horni.blogg.se/
Skrivet av: Moa

MIn bebis blir oxå aktiv när BM ska lyssna på hjärtat.. =) Blir alltid några välriktade sparkar just där BM Lyssnar.. =)



2009-10-21 @ 20:32:21
Blogg/hemsida: http://www.metrobloggen.se/moasliv

Lämna en kommentar till inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Vad har du att säga?:

Trackback



RSS 2.0