Snälla bebis, kom ut nu!!!

Sitter/halvligger i soffan och tittar på Ensam Hemma, med laptopen i knät, tända ljus och chips och julmust på bordet. Men varenda reklampaus är det till att springa på toan, trycket nedåt har ökat enormt sedan igår och jag hoppas det är ett tecken på att det snart är dags. Har en hel del sammandragningar också, vilket jag tycker är mer obehagligt än de fåtal förvärkar jag känt av den senaste tiden. Förvärkarna gör visserligen ont men det är mer obehagligt när magen bara blir stenhård.
Flera små tecken på att förlossningen närmar sig har jag märkt av de senaste dagarna men jag vill inte bara ha små tecken utan jag vill ha the real deal, nu!!! Jag tar gärna smärtan, väldigt gärna för jag vet att den går över ganska snabbt efteråt. Nu känns det mest som att jag inte vet hur lång tid jag har kvar där jag inte kan böja mig framåt, åt sidan, inte resa mig ur soffan vettigt osv.
Jimmy längtar också, och trots att det är 3 veckor kvar så säger vi båda att h*n gärna får komma redan i veckan. Tänk att få fira jul med vår lill* älskling här, njuta av vår lilla familj och bara ta det lugnt hela december också...

Jag längtar efter att känna de där regelbundna värkarna, så snälla, kom någon gång!!!


Tänk på vad det är ni skriver i kommentaren.
Alla rena Bloglovin'-förfrågningar och reklam-kommentarer tas bort, och alla trakasserier/kränkningar o.dyl polisanmäls (tänk på att även anonyma kommentarer har en ip-adress)

Dubbelkolla gärna er eventuella hemside-adress och att ni inte publicerar anonymt (om det inte är det ni vill göra)
Kommentarer
Skrivet av: Gun

Jasg förstår att du vill bli av med magen och få ut din bebis nu. Det kanske blir snabbare än du tror, man kan aldrig veta:)

2009-11-29 @ 20:11:50
Blogg/hemsida: http://horni.blogg.se/
Skrivet av: Em

Den sista tiden är jobbig, då är man otålig. Egoina föddes tre veckor för tidigt, det gick bra, men chansen för komplikationer KAN vara lite större.

Sv: Vad skönt att du upplever julen så, det är ju precis så det skall vara, känslan av samhörighet och ingen stress.

2009-11-29 @ 20:48:01
Blogg/hemsida: http://egoinasmamma.nu
Skrivet av: Tova

Åhh, så du börjar känna att det är dags snart? Gud vad jag också vill ha den känslan :) men får nog ha tålamod ett tag till... har ju inte ens känt nån sammandragning eller foglossning eller liknande. Känner bara att magen är vääldigt högt uppe just nu :P

Vem vet, kanske blir det en lucia-bebis för er?

2009-11-29 @ 20:54:44
Blogg/hemsida: http://www.metrobloggen.se/trasslet
Skrivet av: Filippa - blivande mamma

Sant :) Men en kompis till mig hade sammandragningar en månad innan BF sen gick hon ändå 2 veckor över tiden! Så man ska nog inte hoppas på för mycket! Dom får komma när dom är redo, men visst längtar man massa nu!

2009-11-29 @ 21:27:03
Blogg/hemsida: http://fillies.blogg.se/

Lämna en kommentar till inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Vad har du att säga?:

Trackback



RSS 2.0