Skit-Telia

Igår vid 19.45 blev våran tv-bild svart. Det roliga var att jag zappade precis så jag trodde först att det var 3an som bråkade med mig.. men så funkade ingen kanal alls.
Kikade då lite på nätet och såg att alla Comhems kunder hade blivit av med digitaltv-sändningarna vid 19.48 pga ett strömavbrott i Sthlm.. Tänkte att det kanske var anledningen till vårat avbrott också så jag brydde mig inte om att anmäla det till Telia, som vi har här...
Idag på morgonen har all Comhems kunder fått tillbaks sina sändningar men vår tv är fortfarande svart..
Satte mig då och väntade i kön till Telias chatt-support, de kollade upp det och såg att våran bandhastighet var låg mot vanligt.. Skumt tycker jag eftersom det verkligen inte märks på våra 3 datorer..
Så, vad ska de göra åt saken då? Vad är problemet? Antagligen ett kabelfel elelr fel på vår router, de skickar en tekniker som kommer inom 3-4 arbetsdagar.. Med andra ord, vi har ingen tv under helgen... Och kompensering? Betalas ut från det att 5 dagar har gått, från felanmälningstillfället...

Så vi ska alltså sitta och betal för något som vi inte kan använda? Hockey VM går in i slutskedet, mina favoritserier på tv osv osv... Inget av detta kan vi se hemifrån.. Är det konstigt att man blir förbannad???


Tänk på vad det är ni skriver i kommentaren.
Alla rena Bloglovin'-förfrågningar och reklam-kommentarer tas bort, och alla trakasserier/kränkningar o.dyl polisanmäls (tänk på att även anonyma kommentarer har en ip-adress)

Dubbelkolla gärna er eventuella hemside-adress och att ni inte publicerar anonymt (om det inte är det ni vill göra)
Kommentarer
Skrivet av: Egoinas mamma

Det är så typiskt. Tur att datorerna fungerar då!! :)

2009-05-06 @ 20:05:34
Blogg/hemsida: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/

Lämna en kommentar till inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Vad har du att säga?:

Trackback



RSS 2.0