Skämtar de eller??

Ok, nu tror jag att Täbykommun behöver ett riktigt wake-up call... Ska det gå till så här? För man kan ju undra..

Täbyflickor i åldrarna 11-13 år ska alltså kunan åka på sommarläger där de får lära sig att shoppa och dricka latte. Göra färganalyser och springa på NK, SoFo, Sthlm Fashion Centre och Östermalm...
Allt detta påminner väldigt mycket om Paris Hilton, Nicole Richie m.fl.
Anmälningsavgift 1300, en summa som lär överskridas i shopping-kostnader om de ska springa i märkesbutiker...

Men ungarna måste ju lära sig att inte köpa kaffe på Donken... Att 11-13-åringar inte borde dricka kaffe alls är det visst ingen som bryr sig om.. Kaffe är ju beroende-framkallande så vad fan??
Och skulle barnen komma hem med ett plagg från H&M istället för NK, vad händer då???

Vilken annan kommun i Sverige skulle få för sig att göra detta??
Finns det inget bättre för tjejerna att göra? Ridläger? Friluftsläger? Något vettigt och givande.. De kan ju redan shoppa, jag kunde iaf det när jag var 9... Och i de butikerna går det undan kan jag ju säga.. Och kaffe? Kan man inte lära sig att dricka det hemma, om man nu måste lära sig det...
Vore kanske roligare för dem att lära sig festa, Stureplans-style??


Lägret är dessutom fullt nu...


Tänk på vad det är ni skriver i kommentaren.
Alla rena Bloglovin'-förfrågningar och reklam-kommentarer tas bort, och alla trakasserier/kränkningar o.dyl polisanmäls (tänk på att även anonyma kommentarer har en ip-adress)

Dubbelkolla gärna er eventuella hemside-adress och att ni inte publicerar anonymt (om det inte är det ni vill göra)
Kommentarer
Skrivet av: Caroline

Helt jäkla sjukt! Skulle aldrig skicka iväg min dotter på det och min mamma hade aldrig tillåtigt mig att delta i ett sådant läger.

2009-05-13 @ 17:48:46
Blogg/hemsida: http://freijasmamma.blogg.se/
Skrivet av: Caroline

Verkligen, undra om spa-behandlingarna ingår i de där 1300 kronorna...

2009-05-13 @ 17:53:54
Blogg/hemsida: http://freijasmamma.blogg.se/
Skrivet av: Caroline

Ja så små tjejer behöver verkligen växa upp till fina damer i så tidig ålder. Låt barn vara barn!

2009-05-13 @ 17:56:42
Blogg/hemsida: http://freijasmamma.blogg.se/
Skrivet av: NADA COSIC

Tråkigt värre! Synd att barn inte kan vara barn längre! Helt sjukt att se 9-åringar som handlar stringtrosor, eller frågar om foundation. Snälla barn njut av att vara barn. Kul att du tar upp temat!

2009-05-13 @ 18:29:08
Blogg/hemsida: http://ladynada.blogg.se/

Lämna en kommentar till inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Vad har du att säga?:

Trackback



RSS 2.0