Jag, sambon, Therese och Knyttet

Så har man börjat få lite mer kommentarer i bloggen, vore kul om ännu fler skrev lite om vad de ville att jag skulle skriva om...
Jag lovar att jag ska försöka bli bättre på det där med bilder, stora problemet är väl att sambon är kameraskygg och vill godkänna varje bild. Så jag ska försöka fixa någon imorgon...

Men men, kanske ska skriva lite mer om mig och även lite om honom...

Jag
23 år gammal. Fyller 24 i november. Har pluggat under en period men utbildningen passade inte mig så jag hoppade av den ganska snabbt. Har senaste året arbetat som timvikarierande lokalvårdare på kommunen.
Yngst av 4 systrar, systrarna är 10, 12 och 20 år äldre så jag är en liten sladdis. Älskar mina systrar, deras barn och mina föräldrar oerhört mycket.
Träffade min underbare sambo midsommarafton 2007, förlovade oss skottdagen 2008 och flyttade ihop i slutet av augusti 2008.
Jag är född i Norrköping men bor sedan 18 år i Skaraborg och trivs bra, bara jag får bo nära vattnet trivs jag. Uppvuxen med hundar, hästar och katter runt omkring.

Sambon
25-årig it-supporttekniker, arbetar som konsult på ett stort företag i Stockholmstrakten. Fyller 26 i oktober. Har lite mindre än 1 år kvar på sina studier till programmerare och har flyttat hit från storstaden Stockholm, bor dock där nu igen för att kunna arbeta.
Äldst av sammanlagt 5 syskon, 2 småsyskon på hans mammas sida och 2 på hans pappas sida. De är 17, 19, 19 och 23 år yngre än honom.

Vi
Bor i en ganska stor 4a nära centrum i ett litet samhälle i Skaraborg. När vi får ordning på ekonomin och sambon får fast anställning (förhoppningsvis i september eller tidigare) så är planen att vi ska försöka hitta ett hus/radhus i Stockholmstrakten där våra barn kan få växa upp i ett rymligt hus med egen trädgård och mycket plats att springa runt och leka på. Har inga husdjur för tillfället men vill köpa en hund i framtiden, troligen en leonberger. Katt kommer det inte bli då sambon är kattallergiker.

Therese
Föddes 28 december 2009, bf+6 och var då 53 cm lång och vägde 4090 g. Vår lilla hoppsan som utvecklats från något mikroskopiskt till att bli en otroligt fin, livlig, glad och "lätt" liten tjej. Inte planerad men oerhört älskad och efterlängtad när vi väl fick veta att hon växte i min mage. En tjej som sällan har något anant än ett strålande humör och leker och busar runt hela dagarna.

Knyttet
Therese lillebror/lillasyster som är beräknad att födas 18 juni 2011. Vi tror att det är en liten kille denna gången men vi får väl se om vi har rätt. En planerad men lite förvånande graviditet då det inte behövdes mer än ett försök innan jag var gravid, inte riktigt planerat att det skulle gå så lätt. En riktig buse så här långt, gillar att dansa disco eller leka virvelvind där inne och lyckas vara halvvägs upp i halsen på mig och halvägs ut nertill samtidigt känns det som.

Hoppas det var tillräckligt mycket info för tillfället...


Tänk på vad det är ni skriver i kommentaren.
Alla rena Bloglovin'-förfrågningar och reklam-kommentarer tas bort, och alla trakasserier/kränkningar o.dyl polisanmäls (tänk på att även anonyma kommentarer har en ip-adress)

Dubbelkolla gärna er eventuella hemside-adress och att ni inte publicerar anonymt (om det inte är det ni vill göra)
Kommentarer
Skrivet av: sara

va kul med en liten bebis, tyckte du skrev runt nyår att ni planerade för det? hur som, vore kul med bilder på lägenheten o så, så slipper din sambo vara med på kort;) va är de för jobb du sökt då, säljjobb? trevlig midsommar!

2009-06-18 @ 21:03:12
Skrivet av: Egoinas mamma

Å nämen, nä, hehe!! Åååå, ursäkta att jag inte har varit här på jättelänge!! Men förklaringen är min nya "andra" blogg, den tar mer tid än jag trodde innan.



Vad KUL med bullen!! ;) Grattis! Jag tror det är en tjej, men vad spelar det för roll! Vissa tycker den senaste delen av graviteten är lättare, andra tvärt om, kanske det blir som paradiset för dig? Kan ju hoppas!! :)

2009-06-21 @ 09:38:15
Blogg/hemsida: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/
Skrivet av: jenny

jag tror att det kommer bli en tjej! :)

2009-06-21 @ 12:36:37
Blogg/hemsida: http://jennyzz.blogg.se/
Skrivet av: bettan

Gud så underbart med en liten bebis, grattis! håller med föregående talare, bilder gör sjukt mycket när man har en blogg! passa på nu när du har tid ;-).

Hur ser dagarna ut för dig nu när du är gravid? hoppas din aptit blir bättre. kramiz

2009-06-22 @ 15:55:17

Lämna en kommentar till inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Vad har du att säga?:

Trackback



RSS 2.0