Graviditeten hittills

Jag är i vecka 16 nu, går in i vecka 17 på onsdag och har 15 dagar kvar nu till rutin ultraljudet. Längtar som en galning efter att få se vår lill* bebis och få en ordentlig bekräftelse på att det verkligen är någon därinne.

Mår inte riktigt lika illa nu som jag har gjort, men jag tänker inte ropa hej ännu. Dagarna ser ungefär ut som de gjorde innan, slappar på soffan eftersom jag inte har något jobb att gå till, för tillfället. Ska försöka ta mig i kragen och börja röra lite på mig snart igen, men är ganska fascinerad över att jag hittills inte gått upp ett enda kilo, det har istället gått åt andra hållet. Har gått ner 5 kg sedan vi fick pluset i april och hoppas att det stannar där. Vill inte fortsätta gå ner just nu, hellre ligga kvar där jag är.
I början av graviditeten mådde jag riktigt bra, aptit som aldrig förr osv. Sedan sa det bara stopp och jag började somna vid 21 varje kväll och må illa större delen av dagen. Har inte spytt en enda gång dock, och jag klagar inte eftersom jag hatar att spy, får panik när jag gör det..
Var på MVC i slutet av april för hälsosamtal och inskrivning i slutet av maj. Sedan var det läkarbesök för några veckor sedan, allt verkade bra då så jag håller tummarna. Inte hört något om blodproven heller så jag antar att det inte var något konstigt där, annars borde barnmorskan ha ringt om jag behövt äta extra järn eller liknande...
Så, nu ska jag återgå till att göra ingenting...


Tänk på vad det är ni skriver i kommentaren.
Alla rena Bloglovin'-förfrågningar och reklam-kommentarer tas bort, och alla trakasserier/kränkningar o.dyl polisanmäls (tänk på att även anonyma kommentarer har en ip-adress)

Dubbelkolla gärna er eventuella hemside-adress och att ni inte publicerar anonymt (om det inte är det ni vill göra)
Kommentarer
Skrivet av: marie madelene

ååh, grattis! två av mina vänner är gravida. den ena vännen har precis gått in i vecka 14 & den andra ska få sin om en månad! längtar ihjäl mig. grattis igen btw! :)

2009-06-23 @ 01:03:07
Blogg/hemsida: http://tjabbaidjut.blogg.se/
Skrivet av: Anonym

grattis än en gång! är sambon lika förväntansfull som du? :) längtar tills man får se lite magbilder. kramis

2009-06-23 @ 18:16:18
Skrivet av: Natalie

Grattis! :D

2009-06-25 @ 11:17:31
Blogg/hemsida: http://sofianatalie.blogg.se/

Lämna en kommentar till inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Vad har du att säga?:

Trackback



RSS 2.0