Snålar

Jahapp, så har man krånglat med dem på soc, måste tydligen dit och komplettera med massa papper igen imorgon (så de ser att jag inte får ett ruttet öre i lön denna månad). Och Jimmy börjar praktik på måndag, heltid, snacka om att han får kämpa på ordentligt för att få sina inlämningsuppgifter klara, men jag orkar inte säga det till honom igen, inte mitt jobb och han blir bara sur om jag påpekar det...
Kommer troligen få ut precis så pass att vi kan betala räkningarna denna månad, och då har vi inte mycket räkningar heller. Soc anser tydligen att vi inte behöver kunna ta oss någonstans utan att vi ska handla all mat på ICA här, svindyrt jämfört med att storhandla på Maxi..
Om jag räknat ungefär rätt så har vi 1500 över till mat denna månad, jippie. Hatar verkligen detta, ska bli så skönt när Jimmy börjar skolan igen i höst, och jag börjar få ut ersättningen från Försäkringskassan, så kanske vi slipper krångla så mycket med soc och leva så nedrans snålt. 1500 till mat, eventuella kläder och hygien för en månad är verkligen inte mycket för två vuxna. Tack och lov för vänliga föräldrar. Svärmor satt bredvid när jag gjorde en snabberäkning av vad vi handlat mat för de senaste två månaderna och tyckte att vi absolut inte var slösaktiga där heller, och klädinköp har inte varit något prioriterat. Har köpt kläder för 250 kr på det senaste halvåret... Wow!!


Håller tummar och tår för att jag får jobbet jag sökt nu, skulle bli en skön "rast" med ett ordentlgt heltdsjobb några månader, så vi kan andas ut, betala våra räkningar, äta ordentligt och sova gott på nätterna...


Tänk på vad det är ni skriver i kommentaren.
Alla rena Bloglovin'-förfrågningar och reklam-kommentarer tas bort, och alla trakasserier/kränkningar o.dyl polisanmäls (tänk på att även anonyma kommentarer har en ip-adress)

Dubbelkolla gärna er eventuella hemside-adress och att ni inte publicerar anonymt (om det inte är det ni vill göra)
Kommentarer
Skrivet av: Egoinas mamma

Jag håller ALLT för att det skall bli bra med ALLT!!

2009-07-23 @ 16:20:58
Blogg/hemsida: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/
Skrivet av: Catarina

Jag håller tummarna för att du får jobbet!

2009-07-23 @ 19:46:57
Blogg/hemsida: http://ninna77.blogspot.com
Skrivet av: kim

hej! trevlig blogg. vad kul o vara mitt uppe i en graviditet. hoppas de löser sig med soc, de är aldrig roliga att ha att göra med. får jag lov att tips om en annan rolig blogg, rolig att läsa om man är nere en kväll :)

metrobloggen.se/fordomsbloggen

2009-07-24 @ 01:16:58
Skrivet av: Jenyy

Verkar tufft det där! Vill du ha vänner bland fler fattiga och soc beroende så är du hjärtligt välkommen till RESURS, nätverket för sjuka och utsattas rätt i samhäll.



Jenny

2009-07-25 @ 17:10:43
Blogg/hemsida: http://resurs.ning.com

Lämna en kommentar till inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Vad har du att säga?:

Trackback



RSS 2.0