Nytt år, lika förbannad Phlippan

Så var det 2009. Nya året firades hos svärfar med god mat och en gnutta skumpa. Stod på balkongen och såg raketer runt om i Sthlm-området. För en liten lantis som mig var det väldigt häftigt.
Jag var väldigt nykter, var nämligen chaufför och har beslutat mig för ett år som helt nykter, av olika anledningar, mer om det kommer förhoppningsvis senare.
Problemet var att min älskade Jimmy inte var nykter. Han hade druckit lite för mycket, vilket leder till att han pratar så att käken är på väg ur led på honom. Och så blir han oförskämd. Han lyckas alltid få mig förbannad och gråtande när han är full. Något som ibland  resulterar i att jag känner för att bara lämna honom. Det vore nästan lättare om han blev en misshandlande skitstövel och inte bara en skitstövel.
Men han bad slutligen om ursäkt och jag önskar att det hade slutat där. Tyvärr fick han för sig (vid 4 i natt) att gå hem till sin kusin och bäste vän. "Jag är tillbaks snart" sa han... Nu är klockan snart 10, jag har ringt, messat och till och med åkt hem till hans kompis och ringt på dörren i 20 minuter. Jag hörde någon snarka, men vet inte vem och hur många. Han har fortfarande inte kommit tillbaks.
Hade han skickat ett SMS om att han sover där, fine, men nu har han inte hört av sig alls, han har alla våra kontanter på sig och jag vet just nu inte om han lever eller är död, mår bra eller ligger nedslagen någonstans eller vad som helst. Jag hatar att känna mig så här orolig, men just nu kan jag inte göra något.

Jag blir så sur när han inte gör som han säger. Hade det varit hemma så hade det varit lugnare, nu är vi i Stockholm och jag vill bara gråta. Btw, vi sover hemma hos svärmor, bara dryga 200-300 meter från Jimmys kompis...

Men, Gott Nytt År allihopa. Hoppas 2009 blir ett bra år, och att jag snart får ta på mig min förlovningsring igen...


Tänk på vad det är ni skriver i kommentaren.
Alla rena Bloglovin'-förfrågningar och reklam-kommentarer tas bort, och alla trakasserier/kränkningar o.dyl polisanmäls (tänk på att även anonyma kommentarer har en ip-adress)

Dubbelkolla gärna er eventuella hemside-adress och att ni inte publicerar anonymt (om det inte är det ni vill göra)
Kommentarer

Lämna en kommentar till inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Vad har du att säga?:

Trackback



RSS 2.0