Snälla, låt det bara sätta igång

Ärligt talat, nog måste det vara dags för bebis att bege sig mot utgången nu?? Spenderade ca 1-2 minuter nu ikväll med att dammsuga av lite i köket (inget avancerat, verkligen inte) och var tvungen att avbryta för att jag fick extrema sammandragningar... Jag menar, ok att jag får sådana riktigt smärtsamma sammandragningar när jag går och är envis nog att inte stanna när det börjar kännas, men att dammsuga?? Det har liksom inte hänt innan, att jag fått sammandragningar då alltså...

Så, värkarna kan gärna få börja komma nu, så kanske vi har vår lill* hos oss redan i natt eller tidigt imorgon bitti. Längtar så enormt mycket efter bebis nu, 279 dagar av 280 avklarade, och bara 4 timmar kvar på den sista dagen också innan det är tänkt att h*n ska komma ut och "säga hej" till oss för första gången.
Har ni förresten tänkt på att det måste vara därför man pratar om "ljuset i tunneln" när man har en nära-döden-upplevelse osv, det är nog det undermedvetnas första minne för visst måste det vara så? Att det är en mörk tunnel och plötsligt blir det ljust... Hmm, man ska nog inte fundera så mycket så här inpå förlossningen kanske ;)


Tänk på vad det är ni skriver i kommentaren.
Alla rena Bloglovin'-förfrågningar och reklam-kommentarer tas bort, och alla trakasserier/kränkningar o.dyl polisanmäls (tänk på att även anonyma kommentarer har en ip-adress)

Dubbelkolla gärna er eventuella hemside-adress och att ni inte publicerar anonymt (om det inte är det ni vill göra)
Kommentarer
Skrivet av: Em

Det med ljuset i tunneln är det många som har upplevt som har varit nära att dö. Om det är som du säger att det är början på livet så borde det betyda att vi återföds? ;)



Hoppas du slipper vänta mycket längre nu, det är jättejobbigt, man vill bara ha det gjort. Men samtidigt tror jag att det är en del av hela grejen, då ser man fram mot födseln ännu mer. Lycka till ifall vi inte hörs! Skall bli väldigt spännande att få höra hur allt har gått och går sen!

2009-12-21 @ 20:29:28
Blogg/hemsida: http://egoinasmamma.nu
Skrivet av: Nella

Kan ju säga ,, att ja förlorat hoppet om att den lill* ska komma imon ,,, ha inte känt av speciellt mycket :-((

Skrivet av: Tova

Ojoj... I feel your excitement :)

Ja, hoppas verkligen h*n kommer innan jul för eran del!! Men skönt iaf att ni inte har så långt till familjen ifall det nu skulle ske på julafton.



ja, det är verkligen typiskt, i år då jag för en gångs skull är riktigt jul-sugen så blir det nog en ovanligt trist julafton. Men får försöka se det positivt, sambon tjänar ju mycket på att ha sin jobb-jour just den dagen, haha.

2009-12-21 @ 22:13:18
Blogg/hemsida: http://www.metrobloggen.se/trasslet
Skrivet av: Gun

Jag förstår att du väntar! Hoppas bebis kommer inatt!:)

2009-12-21 @ 22:22:08
Blogg/hemsida: http://horni.blogg.se/
Skrivet av: Moa

Hoppas det kommer igång för dig snart!!



Själv har jag suttit sen kl 3 med värkar var 3-4 minut och jag kände då ingenting igår kväll... Helt galet att det kan börja från ingenstans och vara så intensivt... Coolt om h*n kommer på självaste BF.. =)

2009-12-22 @ 05:34:28
Blogg/hemsida: http://www.metrobloggen.se/moasliv
Skrivet av: LilyJo - Gravid

åh vad roligt!!hoppas allt går bra då det väl är dax! :)

2009-12-22 @ 05:58:42
Blogg/hemsida: http://lilyjo.blogg.se/
Skrivet av: unique

Ja, iofs. Har du sådana sammandragningar förstår jag, men inte kul med en julaftonsunge haha.. Fast jag brukar säga att det kvittar när. Bara vi har hälsan allihop

2009-12-22 @ 09:53:14
Blogg/hemsida: http://saratilling.devote.se

Lämna en kommentar till inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Vad har du att säga?:

Trackback



RSS 2.0