Lucia + tredje advent

Köpte hem pepparkakor igår så vi kan ha lite Lucia-fika här hemma idag, blir ju extra mys med adventsljusstaken på bordet också. Lucia har alltid varit ett tydligt tecken på att snart vänder de och blir ljusare igen, nu är det vinter och snart är det julafton... Men kan folk ge f*n i att alltid välja blondiner till Lucia? Lucia var från Italien, brunhårig med blåa ögon... Den enda gången jag tycker det är ok med en blond Lucia är om man inte ser att hon dessutom är fejkblondin, vilket 90% av dem verkar vara...

Stick iväg från datorn och mys nu, jag ska väl dra igång en limpdeg antar jag. Och sedan ska vi baka kanelbullar igen, har grejer för en sats till så då måste vi ju se till att verkligen fylla upp frysen


Tänk på vad det är ni skriver i kommentaren.
Alla rena Bloglovin'-förfrågningar och reklam-kommentarer tas bort, och alla trakasserier/kränkningar o.dyl polisanmäls (tänk på att även anonyma kommentarer har en ip-adress)

Dubbelkolla gärna er eventuella hemside-adress och att ni inte publicerar anonymt (om det inte är det ni vill göra)
Kommentarer
Skrivet av: Tova

Åh, jag har ALLTID stört mig på blonda lucior... inget fel på blondiner, men varför kan inte de mörkhåriga få glädjas över att vara lucia när hon faktiskt VAR mörkhårig på riktigt :P



Jag har drömt otroligt livligt under hela graviditeten, fast det brukar jag iofs göra annars också. (på gott och ont) Sambon å andra sidan minns aldrig nånting... hehe.

2009-12-13 @ 11:11:46
Blogg/hemsida: http://www.metrobloggen.se/trasslet
Skrivet av: linda

sv, Sånt är aldrig skoj!

en liten fråga bara vad gör du hemma? det är lucia idag du ska föda bebis :D

2009-12-13 @ 13:49:03
Blogg/hemsida: http://lindahh.blogg.se/
Skrivet av: Gun

Jag fick alltid vara Lucia i skolan för jag hade långt blont hår. Det var kul att vara Lucia men löjligt att favorisera någon för hårets skull.

2009-12-13 @ 22:46:01
Blogg/hemsida: http://horni.blogg.se/

Lämna en kommentar till inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Vad har du att säga?:

Trackback



RSS 2.0