Julmatshysteri...

Så kikar man på Aftonbladets hemsida och möts av massor av artiklar om vad man kan äta på julbordet med gott samvete osv för alla dessa bantningskurer och dieter... Men snälla nån, det är jul EN dag/år, och för min del känns det som att det är en sådan jäkla hets om att man inte får äta det elelr det osv. En dag/år gör inte att man går upp i vikt, varför inte för en gångs skull unna sig att äta det man själv mår bra av och vill äta?
Jag vill nog inte börja räkna på hur mycket julmust, chokladpraliner, kakor, bullar osv som går ner i vår familj under julen men jag har absolut inget dåligt samvete över att jag mosar mig full med onyttig choklad just den där dagen. Att jag står och gör julgodis där ingredienserna är choklad och florsocker eller vispgrädde, sirap, strösocker och lite kryddor och att jag har för avsikt att stoppa i mig av godiset dessutom. Och jag är ingen lättviktare, jag är en av de där som ni ser på gatan och med föraktfull min tänker "hur vågar hon visa sig bland folk?" jag är den där som köper en påse chips i affären och får konstiga blickar av folk runt omkring...
Jag har för avsikt att gå ner ganska många kilo inför sommaren, för att själv må bra och för att kunna njuta av att ha kläder som ser bra ut på mig. Men det finns värre saker att haka upp sig på över jul än att det är lite för mycket det eller lite för mycket det i sillen/skinkan/köttbullarna osv.

Tillåt er själva att NJUTA av all den underbara julmaten på julafton, tillåt er att synda för en gångs skull.


Tänk på vad det är ni skriver i kommentaren.
Alla rena Bloglovin'-förfrågningar och reklam-kommentarer tas bort, och alla trakasserier/kränkningar o.dyl polisanmäls (tänk på att även anonyma kommentarer har en ip-adress)

Dubbelkolla gärna er eventuella hemside-adress och att ni inte publicerar anonymt (om det inte är det ni vill göra)
Kommentarer

Lämna en kommentar till inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Vad har du att säga?:

Trackback



RSS 2.0