Jobbig natt

Gick och lade mig ofantligt tidigt igår, var totalt slut vid 19 så jag kröp till sängs... Lyckades nog somna till vid 22 och vaknade sedan en gång i timmen fram till klockan 2-3 (ibland mer än 1 gång/timme), inte för att gå på toa utan bara för att min kropp tydligen inte fattat att jag inte skulle ta en tupplur utan verkligen SOVA!!! Fick tvinga mig själv att somna om igen varje gång. Efter 3-tiden så vaknade jag bara med ca 1,5-2 timmars mellanrum och vid 6 var jag klarvaken och orkade inte tvinga mig själv att somna om för ytterligare en timme...
Blev ju ganska många timmars sömn men att vakna och vara klarvaken hela tiden är ingen höjdare, speciellt inte när man är trött och har en "fullplanerad" dag framför sig.

Idag blir det först upp till barnmorskan för att kolla hur allt står till med mig och bebis. Sedan ska jag gå till Familjecentralen i samma byggnad och hyra babyskyddet. Efter det blir det till att åka hem igen och invänta att mamma ska komma vid 10, då ska vi in till stan och handla julklappar. Jag har även tänkt köpa en tröja som jag ska ha på mig på julafton. (Gina Tricot har helt underbara tröjor i "farfars-stuk", jag har en brun men vill ha en röd till jul. De funkar alldeles utmärkt med bebismage, eller utan, så oavsett om bebis behagat kika ut då eller inte så har jag något "juligt" att ha på mig. Har även konstaterat att de kommer funka alldeles utmärkt när man ska amma också eftersom det är tryckknappar i urringningen, så ett linne under och man är redo för att leka matmaskin...)
Blir även till att köpa ett amningslinne har jag tänkt, vi får väl se i slutändan...


Tänk på vad det är ni skriver i kommentaren.
Alla rena Bloglovin'-förfrågningar och reklam-kommentarer tas bort, och alla trakasserier/kränkningar o.dyl polisanmäls (tänk på att även anonyma kommentarer har en ip-adress)

Dubbelkolla gärna er eventuella hemside-adress och att ni inte publicerar anonymt (om det inte är det ni vill göra)
Kommentarer

Lämna en kommentar till inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Vad har du att säga?:

Trackback



RSS 2.0