Mitt livs historia??

Hmm, nu har jag börjat få lite frågor om tiden innan bloggen. Så en "kort" sammanställning kanske är på sin plats.

Född 1987 i Nkpg, har 2 äldre helsystrar och en äldre halvsyster.
Flyttade till Västergötland 1993
Fick min första egna häst samma år, en shetlandsponny som hette Mulleman, under de kommande åren avverkades ytterligare några ponnies. Melissa, en lite galen fjording och Macro, en helt underbar men envis new forest-korsning. (Ser ni ett mönster i namnen? ;) )
Gick ut grundskolan med bra betyg (idrotten var mitt enda g)
Kom in på matematikgymnasiet i Danderyd och skulle läsa första året på distans, men valde sedan att fortsätta vanliga naturvetenskapliga programmet här istället. Läste miljövetenskaplig inriktning och tog studenten, 2006, med över vg i snitt. Mina favoritämnen i skolan var alltid matematik och språk. Läst upp till matematik E och läst franska i 7 år.
Började som timanställd på Jysk i Mariestad november 2006.
I maj 2007 träffade jag min sambo, fästman och pappan till bebis i magen (samma person alltså ;) ) på Aftonbladets (numera nerlagda) chat. Vi chattade i ungefär 3 veckor innan han kom ner för att träffa mig i verkligheten. Midsommarafton 2007 kom han med tåg till Skövde och jag var hypernervös. Men när han väl kom av tåget så lugnade sig nerverna rejält. Vi åkte hem till mig och mina föräldrar. Där var då mina två helsystrar med familjer och allt funkade fint direkt. Den dagen blev vi ett par och har varit tillsammans sedan dess.
Han åkte hem igen på söndagen eftersom jag skulle jobba, men redan på måndagen tog jag tåget upp för att hälsa på honom och umgås med honom några dagar.
I början av juli flyttade jag till min första egna lägenhet, i Mariestad.
Jobbade ganska mycket på Jysk fram tills jag började högskolan i augusti 2007. Började läsa på biståndsingenjörsprogrammet på Högskolan i Skövde men hoppade av strax innan jul. Under våren 2008 läste jag istället spanska (fristående kurs) och logistik på distans (också fristående kurs).
Skottdagen 2008 förlovade vi oss.
Ströjobbade på Jysk under våren och sommarjobbade likaså.
25 augusti 2008 blev vi sambos i vår nuvarande lägenhet och älsklingen började läsa till programmerare vid högskolan.
Under hösten 2008 blev det några få tillfällen med jobb på Jysk och några mindre lyckade nya jobb.
Våren 2009 startade jag och en kompis upp varsitt företag med planen att samarbeta, tyvärr fick vi ingen respons från allmänheten och beslutade oss strax därefter att lägga ner våra företag. Mitt företag fanns från 1 mars till 1 april 2009.
20 april gjorde jag att graviditetstest som visade positivt, en chock men obeskrivlig lycka samtidigt.

Hoppas det räcker för alla er som undrar ;)
För mycket mer än så får ni nog inte från mig ändå.


Tänk på vad det är ni skriver i kommentaren.
Alla rena Bloglovin'-förfrågningar och reklam-kommentarer tas bort, och alla trakasserier/kränkningar o.dyl polisanmäls (tänk på att även anonyma kommentarer har en ip-adress)

Dubbelkolla gärna er eventuella hemside-adress och att ni inte publicerar anonymt (om det inte är det ni vill göra)
Kommentarer
Skrivet av: Madde

Hehe Mulleman och Macro kommer jag allt ihåg ;)

2009-08-14 @ 15:18:24
Blogg/hemsida: http://eddiesmamma08.blogspot.com

Lämna en kommentar till inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Vad har du att säga?:

Trackback



RSS 2.0