Lax, lax, lax...

Snart ska jag börja med maten har jag tänkt. Ska koka lite potatis och steka varsin laxfilé. Blir lite sallad och gräddfil till det hela också.
Mamma ringde tidigare och frågade om vi ville ha lax imorgon, och erbjuder hon sig att fixa kokt lax med hemgjord dillsås så säger jag inte nej. När mamma lagar kokt lax så är det en hel lax med skinn, fenor, ben, huvud... Alltså rubbet. Det åker in i ugnen tillsammans med några knippen dill och lite citronskivor, täckt med ugnsfolie.
Det var en av mina absoluta favoriträtter när jag var yngre, kanske inte den vackraste rätten men oh så gott.
Jaja, drömma om morgondagen är lite tidigt just nu känns det som, men gott ska det bli.
Och nej, vi äter gärna lax två dagar i rad, är ju inte så ofta man får ett så trevligt erbjudande från mamma.


Tänk på vad det är ni skriver i kommentaren.
Alla rena Bloglovin'-förfrågningar och reklam-kommentarer tas bort, och alla trakasserier/kränkningar o.dyl polisanmäls (tänk på att även anonyma kommentarer har en ip-adress)

Dubbelkolla gärna er eventuella hemside-adress och att ni inte publicerar anonymt (om det inte är det ni vill göra)
Kommentarer
Skrivet av: Egoinas mamma

Låter jättegott! Lax kan man äta hela veckan tycker jag! :)

2009-08-14 @ 17:29:23
Blogg/hemsida: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/
Skrivet av: X

Vilken fin blogg du har =)

Sv: Jaha, det visste jag inte riktigt, men det är bra att veta =) Och även om bebben inte kan höra plignet än så gillar jag ändå att ha den på mig. Den får mig att tänka på den lille som är därinne, och bara tanken gör mig så glad =)

Hur långt är du kommen i din graviditet?

2009-08-14 @ 19:13:03
Blogg/hemsida: http://egologi.blogg.se/

Lämna en kommentar till inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Vad har du att säga?:

Trackback



RSS 2.0